ایرنا نوشت: وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید با هدایت و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، پشتیبانی مجلس و قوه قضاییه مسیری را در عرصه سیاست خارجی پیش گرفت که در نهایت شر بزرگی را از سر کشور دور کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح فاز نخست کارخانه خودرو سازی کارمانیا در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: عقل سلیم بر دفع شر تاکید دارد و هرچه رفع شر با هزینه کمتر باشد به نفع ماست که این اقدام انجام شد.
وی گفت: در عرصه سیاست خارجی توانستیم تحریم های مرتبط با برجام را از شورای امنیت بیرون آوریم و با تحقق برجام، میزان سرمایه گذاری ها و بازارهای صادراتی کشور افزایش و فشارهای سیاسی به شدت کاهش یافت.
وزیر کشور افزود: با تحقق این موارد با وجود کاهش قیمت نفت، توانسته ایم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و فضای سیاسی مناسب، تورم را به تک رقمی برسانیم و رشد اقتصادی 7.4 نیز محقق شده است.
وی اظهار کرد: برخی موضوعات از برجام قابل مشاهده است که صادرات 2.2 میلیون بشکه نفت یکی از این موارد است.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در آغاز به کار این دولت با وضعیت نامناسب اقتصادی مواجه بودیم گفت: از نظر شاخص های رشد، تورم، سرمایه گذاری و اشتغال شاخص های مناسبی نداشتیم و دولت با شعار حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی پا به عرصه گذاشت.
وی تاکید کرد: مسیر اقتصاد کشور در یک مسیر روشن و مشخص برای همه ما اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه و فعالان اقتصادی است، روند موجود دارای ثبات اقتصادی و تصمیمات روشن و هدف نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
رحمانی فضلی گفت: انسجام و وحدت رمز موفقیت ما بوده است و هر کس شکاف را در دستور کار خود قرار دهد در مسیر رهبری و مردم نخواهد بود.
وزیر کشور گفت: روش و سرعت گشایش های حاصل شده باید موجب خوشحالی برای همه باشد زیرا این دستاوردهای کشور به عنوان یادگار امام است و همه باید از هر نوع پیشرفتی خوشحال شویم.
وی تصریح کرد: این باید فرهنگ عمومی باشد که همه از پیشرفت دیگران خوشحال باشیم و وقتی این مهم محقق شود موجب خوشحالی و امنیت همه ما خواهد شد.
وی گفت: بری اینکه بتوانیم برای یک میلیون و 300 هزار نفر که سالانه وارد بازار کار می شوند، اشتغالزایی کنیم خیلی بیشتر باید کار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب با مجاهدت ها، همراهی ها و همکاری ها با امام راحل، مبارزان و مردم ما و بعد از انقلاب اسلامی با تفکر تغییر و نگاه مدیریتی و سازندگی و همدلی و ولایت پذیری با امام و رهبری موجب امید بود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: خداوند عمر با برکتی به آیت لله هاشمی رفسنجانی داد و باید سپاسگزار عاقبت بخیری ایشان باشیم.
وی گفت: مردمی که به مشایعت آیت الله هاشمی رفسنجانی آمدند قدردانی خود را به خوبی نشان دادند.

23213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =