نشست زمین در خیابان گاندی/ سازمان آب و فاضلاب دنبال لوله آب قدیمی می‌گردد

نشست زمین پس از گودبرداری غیراصولی و اشتباه در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان گاندی تهران، حادثه‌ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مشکلات این روزهای تهران، نشست زمین در برخی از مناطق است که با عملیات عمرانی روبرو بوده اند.

دیروز در کوچه هشتم خیابان گاندی واقع در شمال پایتخت هم نشست زمین اتفاق افتاد. ساکنان این منطقه می گویند گودبرداری در یکی از زمین های این کوچه که حدود 40 متر عمق دارد، باعث بروز مشکل برای اهالی شده است.

محمد حسینی، نماینده آشتیان، تفرش و فراهان که در حوالی منطقه نشست زمین ساکن است، درباره این اتفاق به خبرنگار ما گفت: پیگیری ها نشان می دهد شرکت آب و فاضلاب تهران برای پیدا کردن لوله ای قدیمی که از زیر زمین می گذشته، گودال بزرگی ایجاد کرده ولی باز هم نتوانسته این لوله را پیدا کند. برای همین شکست لوله باعث شسته شدن خاک و نشست زمین شده است.
ساکنان منطقه می گویند نشست زمین به تاسیسات آب و گاز خسارات جدی وارد کرده و بیم آن می رود جان ساکنان حدود یکصد واحد آپارتمان در حوالی این گودال به خطر بیفتد.
شهرداری منطقه 6 تهران در توضیح اتفاقی که اخیرا افتاده اعلام کرد: از محل مذکور، خط لوله فشار قوی انتقال آب مابین خیابان های گاندی و ولیعصر عبور کرده است، اینطور که همکاران شرکت آبفا اعلام کرده اند، در محل به خاطر ساخت و ساز ملکی که پایین دست این منطقه است، به جای لوله قطور از لوله کوچکتر استفاده کرده اند و این اختلاف فشار در یکی از قوس لوله ها، باعث نشتی و شسته شدن زمین شده است. این اتفاق حین عملیات تعویض لوله آبفا افتاده که در حال رفع مشکل هستند.

 

 

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =