غلامرضا جلیلی نیا
برند گردشگری خوزستان برای سال 96 "گردشگری آبی" است. این خبر را دکتر نشان مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان در روزهای گذشته عنوان کرده است. در اهمیت این اقدام اشاره به نکاتی لازم است.
1- در دنیای پر از رقابت امروز ، گردشگری هر منطقه با تکیه بر توانمندی های خود میتواند جایگاهی مناسب و درخور پیدا کند. به عبارتی واضح تر گردشگری در دنیای امروز باعث حفظ و تداوم سنتها ،آیین ها و در کل جدابیت های محیطی و فرهنگی جوامع محلی شده است. با همین پیش فرض است که در کشور ما نیز استانهای مختلف سعی در معرفی تواناییهای محلی خود برای جذب گردشگر دارند.
2-گردشگران بدنبال کسب تجربه ای نو در سفر و تفریح خود هستند. چه بسا بسیاری از مواردی که برای ما در خوزستان عادی شده باشند و برای گردشگران بیشماری بسیار تازگی داشته باشند. بر این اساس گردشگری خوزستان میبایست با تکیه بر جذابیتهای محلی خود به استقبال هموطنان و سایر گردشگران برود.
3- خوزستان با داشتن رودخانه های جاری، دسترسی به خلیج فارس، سدهای متعدد و دریاچه ها و تالابهای متنوع سواحل بکر و مناسب میتواند بهشت گردشگری آبی ایران باشد. تاکید مدیر کل میراث استان مبنی بر معرفی این ویژگی بسیار مهم خوزستان به گردشگران ضمن اینکه میتواند تمرکز فعالیت های استان را به این امر مهم جلب کند منظره ای پیش روی گردشگران قرار میدهد که کمتر استانی در کشور ما توانایی ارائه آن را به ایرانیان و جهانیان دارد. لذا به نظر میرسد تاکید بر این مهم برجسته کردن قابلیتی است که در صورت برنامه ریزی مناسب در آن میتواند کمک شایان توجهی به گردشگری خوزستان و توسعه هر چه بیشتر جوامع محلی استان نماید.
۴۸
نظر شما