در محله صادقیه واقع در جنوب تهران، معتادان و کارتن‌خواب‌ها، در خیابان پرسه می‌زنند و تیرهای برق رهاشده در معابر هم مشکلات ترافیکی زیادی برای اهالی به وجود آورده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جلسه رسیدگی به مشکلات محله صادقیه واقع در منطقه 18 هفته گذشته تشکیل شد و شهروندان مسایل و مشکلات خود را در حوزه سلامت، محیط زیست، خدمات شهری، ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملان سد معبر به ویژه کارگاه های مزاحم واقع در کوچه شهید یعقوبی بیان کردند.
در این نشست کمبود روشنایی معابر محله صادقیه مورد اعتراض برخی شهروندان بود که پیگیری لازم به منظور تأمین روشنایی معابر، خیابان ها و برخی کوچه ها و خیابان ها اعم از خیابان طالقانی، زمین چمن شهید زقر و ... انجام شد.
شورایان در این نشست خواستار پیش بینی مخازن متعدد برای تفکیک زباله های تر و خشک در سطح محله صادقیه شدند. همچنین مقرر شد علاوه بر لزوم در نظر گرفتن مخازن تفکیک زباله، لازم است به منظور طوقه بندی درختان خیابان طالقانی و خیابان فولاد و همچنین ساماندهی و مرمت نهر واقع در خیابان فولاد برنامه ریزی شود.
وجود برخی تیرهای برق واقع در محله به دلیل عقب نشینی های صورت گرفته در معابر هم یکی از مشکلات محله عنوان شد که اهالی درخواست کردند در نقاطی از جمله رو به روی سرای محله و ابتدای کوچه عصمتی، انتهای کوچه بهداری، کوچه صفدری، کوچه دوابی، کوچه رحمانی، کوچه مسجد و کوچه دائی بابایی بین باهنر شرقی و غربی باید نسبت به جا به جایی تیرهای برق اقدام شود.
شهروندان این محله همچنین نسبت به حضور معتادان و کارتن خواب ها در سطح محله اعتراض داشتند که مقرر شد به منظور جمع آوری معتادان و کارتن خواب های واقع در میدان شهید سروری، راه آهن و خیابان های شهید غفاری و شهید زقر اقدامات لازم در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.
معضل بافت فرسوده در این محله نیز مورد اعتراض شهروندان بود. بررسی ها نشان داد کوچه های شهید یعقوبی، رحمانی، دوابی، شهید اصغری 1 و 2، مطهری، داستانی، 22 بهمن، باهنر، همتی، دائی بابایی و خیابان فولاد حد فاصل بزرگراه آیت الله سعیدی تا مترو نعمت آباد در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که جا دارد سازمان نوسازی محلات شهر تهران درباره بازسازی و نوسازی این محلات اقدامات لازم را صورت دهد.
کمبود مدرسه در سطح محله یکی دیگر از مشکلات شهروندان بود که در این نشست بیان شد. بررسی ها نشان می دهد امکان احداث مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه در مقطع دبیرستان در سطح محله وجود دارد و نیاز است در این رابطه وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را در دستور کار قرار دهد. همچنین درخواست کردند نسبت به تجهیز مدارس ابوذر و طریق القدس به امکانات ورزشی اقدام شود.
استقرار کانکس پلیس در سطح محله صادقیه یکی دیگر ا مطالبات شهروندان بود. لذا پیش بینی استقرار کانکس پلیس به منظور حضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =