راه‌اندازی و احیای ۵۰۰ واحد کشاورزی در البرز

ایرنا نوشت:استاندار البرز گفت که راه اندازی و احیاء 500 واحد کشاورزی و صنایع وابسته از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم در این استان است.

سید حمید طهائی روز دوشنبه افزود: علاوه بر راه اندازی و احیاء واحدهای کشاورزی، تاسیس نخستین شهرک صنعتی دارویی کشور به نام برکت که وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است. وی با اشاره به تولیدات مشترک با سرمایه گذاران خارجی در استان به منظور صادرات به کشورهای دیگر، گفت: پس از برجام و با اقدامات صورت گرفته با طرف های خارجی محصولات استان البرز با هدف افزایش صادرات و قرار گرفتن در سبد توزیع جهانی تولید می شوند.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به تلاش مسئولان استان برای ورود دانش و فناوری های جدید به البرز، گفت:‌ در محصولاتی نظیر انسولین با همکاری سرمایه گذاری خارجی قرار است محصول تولید شده در منطقه توزیع شود. طهائی افزود: میزان صادرات البرز به رقم 398 میلیون دلار رسیده که حاکی از رشدی قابل توجه است.

استاندار البرز کاهش نرخ بیکاری در استان برغم مهاجرت گسترده و نرخ بالای رشد جمعیت را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و گفت: در سال 95 نسبت به بهار 94، در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشور و رتبه اول سرمایه گذاری ریالی پروانه های صنعتی را کسب کرده ایم.

وی همچنین گفت که استان البرز در پایان سال 94 نیز رتبه دوم سرمایه گذاری خارجی و در فروش محصولات دانش بنیان و فناور رتبه سوم کشور را کسب کرده است. طهائی گفت: در این مدت 278 واحد تولیدی کوچک و متوسط از 240 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی بهره مند شده اند که 14 هزار شغل ایجاد کرده است.

استاندار البرز از بهره برداری 319 پروژه عمرانی و صنعتی در دهه فجر سال 95 خبر داد و گفت:‌ این پروژه ها با سرمایه گذاری 2 هزار و 168 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 35درصد رشد دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =