۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: طی 2 هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه خواهد بود و قطعا تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساسان قربانی در نشست خبری چهارمین همایش بین‌المللی خودرو اظهار داشت: در حال حاضر صنعت خودرو در کشور ماه جایگاهی برجسته دارد؛ چراکه زمانی که صنعت خودرو حرکت می‌کند، رشداقتصادی نیز حرکت خواهد کرد.

وی با بیان این‌که صنعت خودرو اثر بسیاری روی صنایع پایین‌دستی دارد، عنوان کرد: طی 2 هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه خواهد بود و به طور قطع تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام می‌رسد.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو تصریح کرد: بسیاری از قراردادهای خودرویی در مقطع تصمیم‌گیری نهایی قرار دارد.

قربانی با اشاره به سرانجام مذاکرات سیتروئن با خودروسازان داخلی، متذکر شد: این موضوع همچنان با جدیت پیگیری می‌شود و امیدوار هستیم به زودی نتایج آن اعلام شود.

وی گفت: یک‌سری از قراردادها بسته شده و یک‌سری هم در حال مذاکره هستند. هنوز اعلام نشده که در آن زمان به امضا خواهد رسید. اما در هفته‌های پیش رو خبرهای خوبی در صنعت خودرو به گوش خواهد رسید.

قربانی در ادامه تاکید کرد: قطعه‌سازان داخلی برای گسترش همکاری‌های خود با خودورسازان فرانسوی، درحال مذاکره هستند؛ البته برخی از این قطعه‌سازان مذاکرات خود را نهایی کردند، ولی بنا به دلایلی آن را رسانه‌ای نمی‌کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: به اعتقاد من روند مذاکرات قطعه‌سازان با شرکای فرانسوی با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و در آینده نتایج خوبی خواهد داشت.

قربانی در عین حال در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت خودرو صورت گرفته است، گفت: بنده اطلاع خاصی از میزان سرمایه‌گذاری‌ها ندارم. تنها به طور کلی می‌دانم مذاکرات در حال انجام است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی اعلام کرد: خودروسازان در حال مذاکره با فولکس واگن، ولوو، اسکانیا، فیات، بی‌ام‌و و بنز هستند، اما باید قبول کنیم امروز شریک تجاری صنعت خودروی ایران فرانسوی‌ها هستند و به همین دلیل، سهم آنها در تعاملات و قراردادها بیشتر از سایر شرکای خارجی است.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا صنعت خودرو همچنان حجم زیادی از همکاری‌های خود را با فرانسوی‌ها انجام می‌دهد و تمایلی به انتخاب شرکای دیگری ندارد، گفت: این موضوع به سیاست‌گذاری‌های وزارتخانه مرتبط است. آنها باید توضیح بدهند که چرا از میان شرکت‌‌های خارجی، سهم زیادی را در همکاری‌های خود به فرانسوی‌ها داده‌اند.

قربانی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ مهمان خارجی در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران حضور خواهند داشت و سخنرانانی از کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، فرانسه، ژاپن و کره‌جنوبی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    خبر خوش یعنی پرایدشده هفت میلیون
    • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      151 2
      نه برادر خبر خوش یعنی پراید دیگه تولید نمیشه و به تاریخ پیوست و بجاش یکی از محصولات فولکس رو با قیمت ده میلیون به بازار میفرستیم
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      116 1
      خبر خوش یعنی خط تولید پراید و 405 جمع بشه و فضای رانتی و غیر رقابتی برا خودروسازان داخل با خارج قطع بشه و مردم خودرو خوب سوار بشن نه ارابه مرگ
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      38 3
      خبر خوش یعنی تخته شدن درهههه ایران خودرو و سایپا
    • رر A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      3 7
      باهوش ترین ملت دنیا زحمت نمیدن به خودشون برن ببینن ارزون ترین ماشین دنیا تاتا تانو ۲۵۰۰دلار قیمتشه بعد میخوان پراید که به مراتب بهتر از تاتا نانو هست رو ۱۵۰۰دلار بخرن اون یکی که میگه فولکس ۱۰تومن با اون که دیگه حرفی ندارم
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      6 1
      در جواب رر: قیمت فولکس واگن 9 هزار یورو هست. یورو سال 88 هزار و سیصد بود. یعنی با 11 میلیون و 700 هزار تومان میشد فولکس تولید شده در آلمان رو سوار شد. حالا همینو بیار با کارگر ایرانی تولید کن. میبینی که با 10 میلیون میشه فولکس سوار شد.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      1 1
      خودت داری میگی سال ۸۸ الان ۹۵ داره تموم میشه و یورو ۴۲۰۰هست ارزون ترین فولکس آپ هست که ۱۱هزار یورو قیمتشه که میشه ۴۶ میلیون
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    87 1
    خبر خوش یعنی تولید ماشین باکیفیت با قیمت مناسب واسه همه اقشار نه درآمد نجومی واسه بعضی ها
  • میلاد IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    90 1
    هیچ خبر خوشی واسه قشر اکثریت جامعه که حداکثر توان هزینه کردنشون بابت خودرو ۳۰ ۴۰ تومنه حداقل حالاحالاها نخواهد رسید...تیتر و عوض کن بزن خبر خوش واسه پولدارا
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    86 6
    خبر خوش یعنی تعرفه خودروهای وارداتی صفر.
  • س IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    72 0
    خبر خوش یعنی قطع تولید پراید . برداشتن تعرفه های واردات و همکاری با خودرساز های بزگ جهان برای صادرات به بازار های منطقه ایی
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    44 0
    کیفیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی چی هست حالا ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    58 0
    ما چقدر بدبختیم که یک مدیر ارشد همچین دیدگاهی دارد شما مردم رو مجبور به خرید فرغوناتون می کنید زیرا تعرفه ورود ماشین های با ارزش خارجی رو بالا بردید و یک بازار انحصاری درست کردید آنوقت به این می گید تقاضای مردم
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    34 0
    پراید و پژو قاتل تا ابد ادامه پیدا کنه
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    49 0
    خودرو سواری سمند صفر کیلومتر خریدم از نمایندگی بیرون اوردم جوش اورد واشر سرسلیندر سوخت الان .سوار می شوم 900کیلومت راه رفتم داخل شهرهنوز واشر عوض نکردم شماره شاسی شماره شهربانی وماشین موجودهست جهت اطلاع ایران خودرو که هیچکس پاسخ.گونیست
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    1 8
    ماشین نیمه شاسی بلند با موتور 1600 میتونه راه بره
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    1 5
    ماشین نیمه شاسی بلند با موتور 1600 میتونه راه بره
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    59 0
    در دوران ناصرالدین شاه مناصب حکومتی و حاکمیت شهرها را می فروختند و آنها که خریده بودند هر کار که دلشان می خواست و در توانشان بود به سر مردم می آوردند. عجب ظلمی بوده تو اون روزگاران
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    37 0
    دستشون بازه و پول هم فراوان دارن. نمیتونن از سود کلان این ماشین ها بی کیفیت و قدیمی بگذرن. مردم که اهمیتی ندارن
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    38 0
    اگر ممانعت از ورود خودروهاى امريكايى به خاطر مردمه خوب موافقت با توليد پرايد و عدم جلوگيرى از توليد ان بخاطر كيه؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    1 34
    در بازار دست دومها با پول همین پراید و پژو خودروهای بهتری برای خرید هست مثلا با پول پراید صفر میشود تیبای کار کرده خرید با پول 405 صفر میشود تندر کار کرده خرید بنابراین بنظرم حداقل بخش بزرگی از خریداران به ایندو خودرو واقعاً علاقمندند.
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    37 0
    بازار رو انحصاری کردی و گذاشته ای به پای علاقه مردم؟ مردم سالهاست به جز این دو خودرو اتومبیل دیگری نمی شناسند. بعد هم اونقدر تعرفه واردات را بالا گرفته اید که اکثر مردم نمی توانند خودروی با کیفیت خارجی بخرند. بدبختی اینجاست که تاوان این انحصار را مردم باید با سلامتی خود بدهند.
  • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    27 0
    آقایون صحیح میفرمایند کدوم ماشینه که بتونه اندازه ایندو تا سود به جیب حضرات واریز کنه؟ معلومه که پراید و 405 بی بدیلند و تولیدشان تا آخرالزمان ادامه خواهد داشت.
  • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    42 0
    این شرکتهارو باید آتیش بزنیم تا درس عبرتی بشه برای بقیه
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    19 0
    یه جور خبر زدید انگار خودرو سازی ما داره با اروپا و ژاپن برابری میکنه. من به عنوان شهروند هنوز هم مشکل در ارتقا و خرید خودرو دارم. قیمت خودرو به قدری بالاست و حبابیه که هنوز هم خیلی از مردم نمی تونن سوار خودرو مناسب بشن.
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    18 0
    خدا رحم کنه عزیزانم همون پروژه وانت سازی را دنبال کنید
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    30 0
    جمع کنید بابا این بساط را که حالمون به هم خورد. دوتا چراغ جلو برای 206 صندوق دار برترین شرکت جهان عوض می کنه با 50 میلیارد تومان هزینه هیچ کس نیست بگه آخه چرا؟ خدایا به حق مظلومیت امام حسین ما رو از شر این دو شرکت مافیایی نجات ده یا رب العالمین
  • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    29 0
    هيچ صنعتي درايران به اندازه اتوموبيل ضررش بيشتر از سودش نيست سودش مال خودشونه ضررش مال مردم .. هيچ ايراني درکل دنيا از ديدن اتوموبيلهاي ايراني احساس افتخار نميکنه . ولي ازديدن پسته ، فرش ، وبسياري ديگر از انواع محصولات حتي صنعتي مثلا توليدات محصولات بهداشتي وکشاورزي و... حداقل شرمنده نميشه.
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    12 0
    چرا فقط زورشون به وارد کننده های شخصی میرسه. اگه قدرتشو دارن حداقل قانون رو برای همه یکسان اجرا کنند.
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    12 0
    بی زحمت با چندتا از تولید کنندگان دارو و هواپیما و تجهیزات پزشکی هم مذاکره کنید. ماشین به حد کافی پر شده تو مملکت.
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    12 0
    مطمئن باشید قرار نیست انحصار خودرو تموم بشه برجام حتی تحریم فروش هواپیما رو بعد از 40 سال شکست و اولین هواپیمای نو وارد کشور شد اما هنوز یک ماشین جدید تو کشور تولید نشده و نخواهد شد. انحصار موجود در صنعت خودرو یک به دنا اضافه میکنه و به قیمت 50 میلیون به مردم می فروشه
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    9 0
    اگر خودروسازان تولید از رده خارج ها را متوقف نکنند و تولید خودروهای مدل جدید را اغاز نکنند محکوم به شکستند
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    10 0
    یک نفر از همکاران از این متفرقه ها ماشین خریده به جز این که ناقص بوده ماشین هم خراب هست و فروشنده زیر بار هیچ مسولیتی نمیره
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    16 0
    بهتره که به جای خودرو خاک و کود و بذر گیاه و دانش کشاورزی و ابیاری متخصص کشاورزی و قانونگذاری و نویسی و مجری و ناظر و بازرس وارد کنید. واردات خودرو الان بیخوده.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      0 0
      دمت گرم بخدا راست گفتی...بابا هرچی رییس تو این مملکته در حد اکابر هستن....باید آدم با لیاقت وارد کنن...
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    10 0
    ميدوارم روز به ووز دست مافيايي كه كه همه جا چنگ ميندازه كوتاه تر بشه تاجرها رو هم محدود كنيد تا با خيانت به كشور نرن هوو وارد كنند
  • بي نظر IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    0 0
    نظري ندارم
  • بی نام FI ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    5 0
    اینها کیفیت همین فرغون هارو بالا ببرند که آنقدر جوش نیارن...مثلا دقت کردید چرا همین 206 آنقدر دمای موتورش بالاست...
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    5 0
    خبر خوش یعنی این خودروها با قیمت مناسب و واقعی فروخته بشه نه ده برابر
  • مجید A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    4 0
    سلام خبرخوب حذف هزینه گمرک واردات خودرو دادن سوبسید به خودروهای برقی وکوچک ایجاد پارکینگهای عمومی وممنوعیت پارک خودرو در کنار خیابان .نتیجه اینکه دو معضل ترافیک وهوای آلوده که داره جانمان را می گیره حل می شه .
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    6 0
    در ایران باید سه سال پس انداز کنی از خرج و خوراک کم کنی تا بتونی یه پراید بخری ولی در خارج از کشور با 10 ماه پس انداز میشه یه ماشین باکلاس خرید. البته قدیما می گفتند در ایران ماشین گران و بنزین ارزان است و در خارج ماشین ارزان و بنزین گران است. اما امروز چی ....... در هر صورت.... سیستم پادشاه و رعیتی هست دیگر.
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    5 0
    مدیران موفق کمپانی های خودرو سازی دنیا افرادی بوده اند که با ایده های جدید بتوانند کارآیی کارگران و کارخانه را چند درصد ارتقا دهند تا قیمت محصول تولیدی اندکی پایین تر و قابل رقابت تر با سایر کارخانجات باشد... به نظر شما مدیران برتر داخلی چه کسانی هستند؟
  • صادق A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    4 0
    بنجل موووووووووتورررررزو کیفیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام DE ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    3 0
    خبر خوش یعنی خودروساز وطنی یه محصول باکیفیت خوش قیمت بده بیرون اما چون با این روند موجود تقریبا محاله پس باید بگیم خبر خوش یعنی حضور یک خودروی باکیفیت خوش قیمت خارجی که کمم نیستن ماشالا
  • رامین A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    7 0
    خبر خوش یعنی اینکه منم مثل یه شهروند اماراتی بتونم یه هایوندا بخرم 45 تا 50 تومان ضمننا التماسمم بکنن و از دم قسط بقیش قصه ست واسه کلاه گذاشتن سرمردم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    7 0
    خبر خوب آینه که فشار و کم کردن یا حداقل چربی میکنن
  • مهران IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    7 0
    خطاب به مسئولین: اگر تعرفه های گمرکی غیر معقول خوردرو را بر نمیدارید و ادعا میکنید که برای حمایت از تولید داخل هست حداقل هر سال چند در صد ازش کم کنید که خودرو سازها کم کم نیاز رقابت سالم را درک کنند. با این انحصاری که ایجاد کردین هم به تولید کننده خیانت میکنید هم به مصرف کننده. یعنی همینطور مثلا تا 100 سال آینده هم میخواین تعرفه رو 100 نگه دارین؟؟ بلاخره چی؟
  • ی بدبخت A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    2 0
    ای بابا ما فقط کامنت میذاریم اونام جیبشون رو پر میکنند....من ی نظر دارم که مشخص کنه چقد مدیران به فکر رفاه و جون ما هستند....عیب نداره واسه تولید ملی که خودتون زیاد ازش تعریف میکنین گمرک رو کم نکنین....ولی تمام مسئولین ایران خودرو وسایپا هم از همین ماشینها واسه خودشون وخونوادشون استفاده کنن بینم مردش هستند مرگ رو به جون بخرن؟نیستند دیگ نیستند