۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

«سرمایه اجتماعی و توسعه صنعتی در ایران» نوشته ابولقاسم مهدوی و حمید عزیزمحمدلو اثری است که به زوایای مختلف توسعه صنعت در ایران می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر نی کتاب «سرمایه اجتماعی و توسعه صنعتی در ایران» نوشته ابولقاسم مهدوی و حمید عزیزمحمدلو را منتشر کرد.

همچنان که سرمایه‌ اجتماعی نقش درخور ملاحظه‌ای در توسعه‌ صنعتی دارد، از روند و کیفیت صنعتی‌شدن نیز تأثیر می‌پذیرد. به‌رغم تأثیرات مثبت سرمایه‌ اجتماعی بر فرایند توسعه‌ صنعتی، چگونگی تأثیر صنعتی‌شدن بر سطح و ساختار سرمایه‌ اجتماعی شفافیت لازم را ندارد و این امر موجب ابهام در برایند تعامل میان این دو می‌شود. کتاب حاضر با بررسی تعاملات بین این دو مقوله، در چارچوب نظریات اقتصادی و جامعه‌شناسی، الگویی را ارائه می‌کند که با استفاده از آن، تحلیل عمیق‌تر سازوکارهای تعامل بین سرمایه‌ اجتماعی و توسعه‌ صنعتی امکان‌پذیر می‌شود.

این کتاب در هشت فصل تالیف شده است، که فصل اول درباره کلیاتی درمورد سرمایه اجتماعی و توسعه صنعتی، فصل دوم به سرمایه اجتماعی و مسیری برای نیل به توسعه صنعتی پایدار می‌پردازد، فصل سوم درباره سرمایه اجتماعی و سطوح تعاملات صنعتی است، فصل چهارم به صنعتی شدن، تقویت یا تضعیف سرمایه اجتماعی اختصاص دارد، فصل پنجم درخصوص تحولات ساختار سرمایه اجتماعی در فرآیند صنعتی شدن است، فصل ششم درمورد چارچوبی برای تحلیل تعامل توسعه صنعتی و سرمایه اجتماعی است، فصل هفتم به سرمایه اجتماعی حلقه مفقوده توسعه صنعتی در ایران اختصاص دارد و فصل هشتم هم درباره صنعتی شدن و پیامدهای آن برای سرمایه اجتماعی در ایران است.

این کتاب در 264 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =