ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در واکنش به نتایج تازه ترین نظرسنجی در مورد فرمان مهاجرتی اش مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا، در توئیتی انتقاد آمیز، هر گونه نظرسنجی منفی را اخبار کذب خواند.

ترامپ در توئیت خود نوشت: هر گونه نظرسنجی منفی، اخبار کذب است. درست مثل نظرسنجی های سی ان ان، ای بی سی و ان بی سی در انتخابات. عذر می خواهم، مردم خواستار امنیت مرزی و رسیدگی بیشتر هستند.

ترامپ همچنین گفت که همه می دانند که شخص وی، تصمیم در مسیر اقدام را تا حد زیادی بر اساس تهیه اطلاعات اتخاذ می کند.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: برخی رسانه های دروغ پرداز برای منزوی کردن (وی) دروغ می گویند.

نتایج نظرسنجی روز یکشنبه «سی ان ان/او آر سی» نشان داد که اکثر آمریکایی ها با فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر اعمال محدودیت بر ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک این کشور مخالف هستند.

ترامپ چندی پیش حکمی را امضا کرد که به موجب آن شهروندان هفت کشور مسلمان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن اجازه ورود به آمریکا را از دست دادند.

فرمان اجرایی ترامپ به موجب فرمان یک قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن بطور موقت لغو شد. این قاضی آمریکایی حکم خود را در پی تنظیم شکایت نامه ای مبنی بر اینکه حکم اجرایی ترامپ، به شدت به ساکنان آمریکا آسیب می رساند، صادر کرد.

کاخ سفید پس از صدور حکم این قاضی کوشید این ممنوعیت را احیا کند، اما دادگاه استیناف فدرال آمریکا فوریت درخواست تجدید نظر کاخ سفید را رد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    34 5
    اگر می خواستید جلوی تروریست ها را بگیرید جلوی اتباع عربستان و امارات را می گرفتید
    • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      1 0
      پاکستان و افغانستان هم به لیست اضافه کن
    • رها IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      2 0
      جدا سازی انسانها بر اساس نژاد، قومیت و یا مذهب نژادرستی و زشت است خواه در مورد اتباع ایران باشد خواه اتباع عربستان و امارات. اگر ما خود نژاد پرست باشیم چطور نژاد پرستی ترامپ را محکوم کنیم؟
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    4 1
    من مسافر آمریکا نیستم و برایم اهمیت ندارد محدودیت ورود اتباع این کشور و آن کشور. فقط به این فکر می کنیم آنچه باعث شده آمریکا با وجود تحلیلهای آبدوغ خیاری امثال احمدی نژاد و مسوولان منطفه خودمختار مشهد از هم فرو نپاشد همین احترام به ساز و کارهای قانونی است. کلینتون به نتیجه انتخاباتی گردن می گذارد که رأی برتر را در به دست آورده و یا ترامپ به حکم دادگاهی گردن می گذارد که دستورش را لعو کرده. اگر قانون در ابران حاکم بود نه اجمدی نژاد ان همه سرکشی می کرد و فاجعه به بار می آورد و نه پلاسکو ویران شده بود و نه کنسرت های در مشهد لغو می شد و نه سفارتخانه های خارجی مورد تعرض فرار می گرفتند نه... و حال و روزمان هم خیلی بهنر از این بود. کاش ایران نه به سبک مشهد که به سبک آمریکا فدرالی و قانون حاکم بود