۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۱

مهندسان گوگل با همکاری سونی، مسیری جدید برای ورود اینترنت به خانه‌ها پیدا کرده‌اند و سرویس پخش فیلم‌های اینترنتی را به 4 میلیارد نمایشگر کوچک و بزرگ تلویزیون‌های خانگی در سراسر جهان منتقل کرده‌اند.

ابوالفضل کریمی: غول جستجوی اینترنتی جهان یک سرویس تلویزیونی راه‌اندازی کرده که پخش زنده تلویزیونی را با وب ترکیب می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، سرویس تلویزیون هوشمند به مردم این امکان را می‌دهد تا بتوانند شبکه‌های زنده تلوزیونی را مانند محتوای ویدیویی از وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب جستجو کرده و تماشا کنند. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های تلویزیون مخصوص یا تلویزیون‌های معمولی متصل به گوگل‌باکس به اینترنت متصل شوید و برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود کنید.

اولین دستگاه‌های تلویزیون دارای این قابلیت توسط شرکت سونی تولید شده و تا فصل پاییز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. فایل‌های ویدیویی با استفاده از مرورگر گوگل‌کروم از وب نمایش داده می‌شوند.

ریشی چاندرا از سونی در این باره گفت: «شما باید بتوانید ویدیو‌ها را نه روی کامپیوتر یا موبایل خود، که روی بزرگ‌ترین، روشن‌ترین و بهترین صفحه نمایش ببینید که همان صفحه تلویزیون خانگی‌تان است».

در حال حاضر بیش از 4 میلیارد کاربر تلویزیون در جهان وجود دارد و هر سال نزدیک به 70 میلیارد دلار فقط در ایالات متحده صرف تبلیغات تلویزیونی می‌شود. بنابراین هیچ چیزی بهتر از از تلویزیون برای دست‌یابی به مخاطبان گسترده‌تر وجود ندارد.

گوگل بخش بزرگی از سود خود را از فروش تبلیغات تلویزیونی به دست می‌آورد و بسیاری از کارشناسان معتقدند ورود گوگل به عرصه تلویزیون‌ها می‌تواند به گسترش فعالیت‌های تجاریش بیانجامد.

دن کریان، تحلیل‌گر در شرکت تحقیقاتی Screen Digest گفت: « برای گوگل، تلویزیون یک فضای طبیعی محسوب می‌شود. گوگل به دنبال سازماندهی اطلاعات دنیاست، پس منطقی است که تلویزیون را برای رسیدن به این هدف انتخاب کند».

البته در گذشته هم تلا‌ش‌هایی برای اتصال تلویزیون‌ها به اینترنت صورت گرفته بود که هیچ کدام با موفقیت زیادی همراه نشد، اما امروزه با افزایش تعداد تلویزیون‌های با کیفیت web TV تغییرات زیادی در این زمینه صورت گرفته است.
لطفا موبایل خود را قطع کنید!

گوگل این سرویس را در سن‌فرانسیکو به نمایش گذاشت که البته با اشکالات فنی نیز همراه بود. افراد بسیاری در این کنفرانس از طریق وای.فای متصل شده بودند که باعث شد گوگل در نمایش این سرویس با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. به طوری که در نهایت مجبور شد از حاضران بخواهد اتصال تلفن‌های خود را قطع کند تا بتواند فضای باند مورد نیاز را تامین کند.

این سرویس به صورت صفحه جستجو مانند سرویس جستجوی گوگل است که به کاربران امکان جستجوی محتوای ویدیویی در کانال‌های زنده یا روی وب را می‌دهد.

آقای چاندرا نشان داد که جستجو برای برنامه‌های خانگی، نتایجی را از کانال‌های زنده تلویزونی و سرویس‌های وب مانند آمازون و Hulu برای کاربران فراهم می‌کند.

او در این باره گفت: «تلویزیون می‌تواند به وسیله‌ای برای استفاده از وب تبدیل شود. شما با کمک تلویزیون زمان کمتری برای پیدا کردن محتوای ویدیویی خود نیاز دارید و در عوض زمان بیش‌تری برای تماشا خواهید داشت».

البته کاربرد این سرویس به تماشای فایل‌های ویدیویی محدود نمی‌شود. شما با کمک آن می‌توانید دستگاه خود را به یک کنسول بازی یا یک پخش کننده موسیقی تبدیل کنید و حتی به تماشای عکس بنشینید.

اولین دستگاه‌های تلویزیونی توسط سونی ساخته خواهد شد که تصمیم دارد این سرویس را در پخش‌کننده‌های Blu-Ray DVD نیز بگنجاند. قطعات جانبی نیز توسط Logitech ساخته می‌شود؛ هرچند که این سرویس را می‌توان توسط گوشی‌های همراه مجهز به سیستم‌عامل گوگل آندروید نیز کنترل کرد. این دستگاه‌های تلویزیون نیز از آندروید استفاده می‌کند و پردازنده‌های اینتل روی آن‌ها به کار رفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =