«خبرجنوب» نوشت: نمیدانم وقتی گذرتان به هتل ها افتاده و بی خبر از همه جا یک آب میوه 5 هزار تومانی را از یخچال هتل ها برداشته و نوش جان کردید و بعد صورت حساب 12 هزار تومانی برای همین آب میوه به اضافه حق سرویس 15درصدی جلوی رویتان گذاشته شد چه حالی شدید؟

به حرف هاي قسمت پذيرش و حسابداري هتل توجه مي كنيد كه اين 10 هزار تومان اضافي پاي هزينه چند صد هزار توماني سفرتان رقم و عددي نيست يا به اين فكر مي كنيد كه حتي صد تومان پول اضافه دادن هم غير منطقي است.
بارها اتفاق افتاده كه مسافري بي خبر از همه جا وقتي خرد و خسته به هتلي پا مي گذارد و ناخودآگاه درب يخچال را باز مي كند؛ نميتواند چشم بر آب ميوه هاي خنك، ميوه ها و شكلاتهاي رنگ و وارنگ ببندد و با ديدن قيمت درج شده روي اين بسته ها يكي دوتا از آنها را انتخاب كند و نوش جان كند اما موقع حساب و كتاب با قيمت حسابداري هتل تازه مي فهمد چه كلاهي بر سرش رفته و هر قلم از جنس هاي خورده شده را بايد چند برابر حساب كند و همين درس عبرتي مي شود برايش در سفرهاي بعدي و بعدتر.
حال براي آن دسته از مسافران نقره داغ شده يك خبر خوب داريم آن هم اين كه هتل ها ديگر حق گرفتن حتي يك ريال اضافه تر از قيمت مندرج بر روي نوشيدني ها و اغذيه هايي كه در يخچال اتاق مسافران مي گذارند ندارند.
معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اعلام اين خبر به سرويس اقتصادي «خبرجنوب» گفت: هتل ها از اين پس حق دريافت ريالي اضافه تر از قيمت مندرج بر روي اشربه و اغذيه اي كه در يخچال هتل ها گذاشته ميشود و يا به سفارش ميهمانان هتل، به اتاق آنها برده مي شود ندارند و گرفتن حق سرويس بر روي اين اقلام ممنوع شده و تخلف محسوب مي شود.
ابراهيم صداقت با بيان اينكه درگذشته ارايه خدمات در هتل ها، رستوران ها و كافي شاپها دچار بينظمي بود افزود: در گذشته اقلامي كه در يخچال اتاق هتل ها گذاشته ميشد علاوه برآن كه به قيمتهاي غير واقعي و نجومي به مسافران فروخته ميشد مشمول حق سرويس نيز ميگرديد كه با دستورالعمل جديد جلوي اين تخلف و بي نظمي آشكار گرفته شد و از اين پس شاهد وحدت رويه اي در اين
زمينه خواهيم بود.
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصريح كرد: هر كالايي يك نرخ مشخص دارد و دليلي ندارد از اين نرخ سرپيچي شود و قيمت ديگري از مشتري و مسافران دريافت شود.
صداقت در خصوص دريافت حق سرويس 15 درصدي در رستوران ها گفت: فقط رستوران هتلهاي داراي تاييديه از اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري اجازه دريافت حق سرويس از مردم دارند. وي يادآور شد: در دي ماه رستورانهاي صنفي تحت پوشش اتحاديه رستوان داران از دريافت حق سرويس 15درصدي منع شده بودند اما با برگزاري جلسه با مديران اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان عدم دريافت حق سرويس شامل آن ها نيز شد.
صداقت گفت: بدين ترتيب تمامي رستورانهاي سطح استان و نيز كافي شاپ ها حق دريافت حق سرويس ندارند و تنها رستوران هتل ها آن هم به شرطي كه رستوران جزئي از محل اقامت هتلها باشد و تاييديه از اداره كل ميراث فرهنگي اخذ كنند مي توانند حق سرويس 15 درصدي دريافت كنند.
وي تاكيد كرد: اخذ هزينهاي اضافه بر نرخ مندرج بر روي كالا در هتل ها و نيز دريافت حق سرويس در رستوران ها و كافي شاپ هاي سطح شهر، مصداق تخلف و گران فروشي است و در صورت مشاهده تخلف پرونده براي متخلفان تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال خواهد شد.
صداقت، احتمال افزايش قيمت غذاهاي طبخ شده در رستوران ها براي جبران حذف حق سرويس را منتفي دانست و گفت: به دليل ركود حاكم بر بازار، بعيد است رستوران و يا كافي شاپي اقدام به اين كار كند چرا كه مشتريان خود را از دست مي دهد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در عين حال گفت: در هر حال قيمت مواد غذايي عرضه شده در رستوران ها و كافي شاپ ها قابل محاسبه است و براساس فرمول و جدول مصوب مورد آناليز قرار مي گيرد.
وي گفت: در اين آناليز اگر افزايش غيرمنطقي مواد غذايي و خوراك هاي عرضه شده در اين واحدها مشاهده شود با متخلفان برخورد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =