خیلی‌ها می‌پرسند چرا ژاوی در یک تیم عربی مثل السد قطر بازی می‌کند؟ قرارداد او با این تیم متمول قطری تقریباً سالی 4 میلیون یورو است و البته ژاوی قرارداد 6 ساله دارد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: بلافاصله پس از حضور ژاوی در السد (حدود 2 سال پیش) سیل پیشنهادات مالی به سوی این باشگاه سرازیر شد. تلویزین‌های قدرتمند عربی (از جمله الجزیره اسپورت) خواستار پخش بازی‌های السد شده و اسپانسرها هم مثل آهن‌ربا به این تیم جذب شدند.
ژاوی البته طی حکمی مشاور ویژه فدراسیون‌ فوتبال قطر هم شد تا به تیم ملی این کشور در راه میزبانی جام جهانی 2022 کمک کند اما سود اصلی را باشگاه پرافتخار السد قطر برد که نه تنها پول قرارداد ژاوی را درآورد بلکه با جذب اسپانسرها، حق پخش تلویزیونی و... در این 2 سال بالای 10 میلیون پول درآورد. جالب اینکه السد از نظر فنی هم با ژاوی پیشرفت کرد و توانست جزو مدعیان همیشگی لیگ قطر شود. این تیم سابقه دو بار قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را هم دارد و حالا مدعی اول قهرمانی لیگ قطر و البته حریف ویژه استقلال در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیاست.
حضور ژاوی در تهران به حدی برای مردم جذاب بود که حتی عده‌ای از هواداران بارسلونا برای دیدن او به فرودگاه امام (ره) رفتند و حتی یک نفر ساندویچ فلافلی به او داد و با زبان فارسی گفت: «این فلافل را به عشق شما از دزفول آوردم.»

41503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =