جهان اقتصاد به نقل از یک تولید کننده تایر نوشت:در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از واردات تایر به کشور از چین صورت می گیرد

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر با اشاره به اینکه توسعه صنعت تایر نیازمند حمایت تعرفه ای است، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از واردات تایر به کشور از چین صورت می گیرد و قطع به یقین تعرفه ۲۰درصدی برای این میزان واردات به هیچ وجه کافی نیست و مشکلات متعددی را برای صنعت داخلی ایجاد می کند.

 عباس عباسی ابیانه در نشستی خبری افزود: این در حالی است که کشوری مانند ترکیه ۶۰درصد و آمریکا نیز از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تعرفه گمرکی برای برندهای تایر چینی اعمال می کنند تا بتوانند با دامپینگ این برندها مقابله کنند.

وی ادمه داد: افزایش واردات تایر در سال ۹۳ موجب کاهش تولید واحدهای داخلی تولید تایر شد، اما با پیگیری های صورت گرفته در سال ۹۴ روند رو به رشد واردات متوقف شد و متاثر از همین روند تولید گروه بارز نیز رشد ۱۵ درصدی تولید در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ را شاهد بوده است.

عباسی ابیانه با بیان اینکه در پی کاهش واردات پدیده انباشت تایر در کارخانه ها نیز وجود ندارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ماشین آلات پیشرفته اروپایی، زمینه ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و برابری با محصولات روز دنیا را فراهم کرده است.

وی در عین حال از روند افزایش واردات تایر طی دو ماه گذشته ابراز نگرانی کرد و افزود: واردات تایر طی ماه‌های آذر و دی معادل ۴۰درصد از کل واردات ماه‌های قبل از آن بوده و این نگرانی بیشتر مربوط به واردات تایرهای رادیال سنگین است که حجم واردات رقمی معادل ۱۰۰هزار حلقه را در بر می گیرد و این در حالی است که مجموع واردات ماه‌های قبل از آن ۲۵۰ هزار حلقه بوده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر با اشاره به مدیریت واردات تایر در سال جاری اظهار کرد: اتفاق مهمی که در این زمینه رخ داد این بود که به برندهای معروف و مطمئن اجازه واردات داده شد و سپس تمام برندها می بایست از سوی موسسه استاندارد تاییدیه دریافت کنند و حتی گواهی E MARK یا همان مجوز صادرات به اتحادیه اروپا را نیز داشته باشند.

عباسی ابیانه با بیان اینکه این طرح با هدف شناسنامه دار کردن واردکنندگان تایر دنبال شده است، تصریح کرد: اخذ نمایندگی رسمی از شرکت اصلی تولیدکننده تایر یکی دیگر از شروط واردات است و شرکت های واردکننده ملزم به ارائه خدمات پس از فروش و پاسخگویی به مشتریان در زمینه مسائل کیفی هستند.

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    1 0
    اقا جلوی لاستیک بنجل چینی را بگیرید مگر ما مستعمره شان هستیم همسایه ما با لاستیک نو چینی رفت تو جاده و لاستیک ترکید با خانواده اش رفت ته دره
  • میلاد رضایی A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    3 0
    اگر شهامت دارند برای جنس چینی تعرفه رو بالای 50 درصد ببرن و برای جنس های با کیفیت و اروپایی تعرفه رو کاهش بدن