۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴

حزب الله لبنان نخستین موزه خود را در خصوص ایستادگی و مقاومت مبارزان حزب الله که در تهاجم بیست و دو روزه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 بر این ارتش تا بن دندان مسلح پیروز شد

در منطقه ملیتا در جنوب لبنان ایجاد کرده است . به گزارش خبرگزاری رویترز از ملیتا ، حزب الله لبنان به مناسبت دهمین سالگرد عقب نشینی اسرائیل از جنوب این کشور ، منطقه ملیتا را که بر روی یک بلندی قرار گرفته به نخستین موزه نظامی خود تبدیل کرده است. در این موزه ، تاکتیکهای مختلف نظامی که جنگجویان حزب الله به هنگام اشغالگری اسرائیل در لبنان بر ضد ارتش اسرائیل به کار گرفتند به نمایش گذاشته شده است .

 اسرائیل بیست و پنجم ماه ماه سال 2000 پس از حملات مداوم جنگجویان حزب الله به نیروهای اسرائیلی در لبنان عقب نشینی کرد. این موزه به شکل مواضع نظامی طبیعی است و سایتهای موشکی زیر درختان مستقر شده است و آدمکهای جنگجویان در پشت صخره ها متمرکز شده اند و یکی از غارها نیز به اتاق عملیات نظامی تبدیل شده است . این موزه در زمینی به مساحت شصت هزار متر مربع ایجاد شده و غنائم جنگی از جمله سلاحهای تیربار ، تجهیزات ، کلاه خود و لباسهای نظامی به نمایش گذاشته شده است .

 حزب الله در این موزه همچنین برخی خودروهای زرهی ، جنگ افزارها و سلاحهای ارتش اسرائیل و ارتش جنوب لبنان معروف به ارتش آنتوان لحد را که با تل آویو همکاری می کرد و این تجهیزات از سال 1982 تا ژوئیه سال 2000 آنها را به غنیمت گرفته ، به نمایش گذاشته است . سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی از طریق یک صفحه بزرگ تلویزیونی گفت " ما از طریق این موزه تلاش می کنیم تاریخ را حفظ و احیا کنیم و تصویر روشن و واقع‌گرایانه و حقیقی از این تاریخ ارائه بدهیم ".

سید حسن نصرالله گفت:"این منطقه از قدیمی‌ترین مواضع مقاومت اسلامی است که در مقابل مواضع اسرائیلی و آنتوان لحد در منطقه التفاح تشکیل شد .

جوانان در عنفوان جوانی از لبنان به این تپه‌ها آمدند و مواضع دفاعی ایجاد کردند و از آنها به مواضع اشغالگران و گشتی های اسرائیلی و لحد یورش بردند و مقاومت مداوم باعث فرسایش دشمن شد و در نهایت مجبور شد از سرزمین لبنان عقب نشینی کند ".

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =