ایسنا نوشت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد رژیم غذایی سرشار از پروتئین کمک می‌کند حجم و قدرت عضله‌ها با بالا رفتن سن حفظ شوند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: افرادی که در مجموع مقدار پروتئین بالایی مصرف می‌کنند از حجم عضله‌ای بیشتری برخوردارند. افراد می‌توانند پروتئین مورد نیاز را از مصرف گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات، غلات و خشکبار دریافت کنند.

با وجود تایید تاثیر پروتئین در حفظ حجم و قدرت ماهیچه‌ای مشخص نیست پروتئین موجود در چه منابع غذایی (گیاهی یا جانوری) این خاصیت را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بررسی محققان به مطالعه اطلاعات 2986 مرد و زن 19 تا 72 ساله و نوع رژیم غذایی‌شان در بین سال‌های 2002 تا 2005 پرداخته و دریافتند بر خلاف نتایج مطالعات پیشین، بین مصرف پروتئین و تراکم استخوان هیچ ارتباطی وجود ندارد اگرچه مشخص شد پروتئین خوراکی موجب حجم و قدرت ماهیچه‌ها می‌شود.

 

 

۴۲۴۲

کد خبر 634708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =