همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و معاونان آبفاشهری مازندران،فرماندار ویژه آمل و مسئولان شهری و خانواده شهدا، طرح آبرسانی به شهر امامزاده عبدالله و فاز اول تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام علی (ع) آمل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- دکتر یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از تعامل و همدلی و تلاشهای صورت گرفته مدیرعامل و مجموعه شرکت آب و فاضلاب در آبرسانی به شهرهای استان گفت: در ایام تعطیل و تابستان با افزایش مسافر به شهر امامزاده عبدالله آمل با افت فشار آب مواجه بودیم که با بهره برداری از طرح آبرسانی در این شهر مشکل کمبود و افت فشار برطرف شد.

وی، همدلی و همراهی مدیران استانی و شهرستانی را در کاهش و یا رفع مشکلات موثر دانست.

طی 21 سال اخیر 320 میلیارد تومان هزینه برای طرحهای فاضلاب در استان

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در سخنانی، با اشاره به اهمیت مهار آبهای سطحی و برخورداری از این آبها ، گفت: به منظور بهره مندی از آبهای سطحی نقشه جامع آب در استان به مشارکت آب منطقه ای و آبفا روستایی تدوین شد.

مهندس ذاکری، در ادامه سخنانش ضمن اشاره به اهمیت اجرای طرحهای فاضلاب در استانهای ساحلی تصریح کرد: درحال حاضر 10 درصد جمعیت مازندران از طرحهای فاضلاب برخوردار می باشند این درحالی است که میزان برخورداری از طرحهای فاضلاب در کشور 44 درصد است.

مدیرعامل آبفاشهری ادامه داد: طی 21 سال اخیر 320 میلیارد تومان برای طرحهای فاضلاب در استان هزینه شد.

وی با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته در اخذ تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرحهای فاضلاب در 5 شهر استان اظهار داشت: پس از بازدید کارشناسان این بانک از طرحهای فاضلاب استان، پیشنهاد دریافت 265 میلیون دلار تسهیلات از این بانک ارایه شد.

مهندس ذاکری با بیان اینکه با اجرای طرحهای فاضلاب در این 5 شهر، 25 درصد جمعیت استان مازندران تحت پوشش قرار خواهند گرفت، از پیگیری و حمایتهای نمایندگان و مسئولان استانی قدردانی کرد.

مدیر امور آبفاشهری آمل نیز در سخنانی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به مسکن مهر و شهر امامزاده عبدالله گفت: در این طرح یک حلقه چاه با آبدهی 60 لیتر در ثانیه حفر و تحهیز و 2هزار متر خط انتقال و 4200 متر شبکه توزیع آب احداث شد.

مهندس زروکی ادامه داد:این طرح با هدف برخورداری 420 خانوار و اعتبار 9500 میلیون ریال افتتاح شد.

وی با اشاره به بهره برداری از فاز یک تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام علی( ع) آمل هدف از اجرای این طرح را بازچرخانی پساب و استفاده از آن در توسعه فضای سبز بیمارستان عنوان کرد.

مدیر امور آبفاشهری آمل ادامه داد: ظرفیت این تصفیه خانه 120 متر مکعب در شبانه روز پیش بینی می شود.

مهندس زروکی اعتبار هزینه شده برای اجرای مدول اول این تصفیه خانه را 2هزار میلیون ریال عنوان کرد.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران نیز در مراسم افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام علی(ع) آمل با بیان اینکه این مجموعه برای نخستین بار در سطح کشور به اجرا در آمده است، گفت: این تصفیه خانه دارای حوضچه های متعادل سازی، هوادهی، ته نشینی،هاضم لجن است.

مهندس محمودی ادامه داد: این تصفیه خانه به روش هوادهی گسترده با لجن فعال به بهره برداری رسید.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =