۷۰ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان، واقعی است

رئیس کل دادگستری البرزگفت: با راه‌اندازی واحد ابلاغ در دادگستری، 70 درصد ابلاغ‌های اوراق قضایی استان واقعی شده است.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین به نقل از ایرنا،احمد فاضلیان روز شنبه درنشست شورای معاونان دادگستری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده در سال آینده 30 الی 40 درصد ابلاغ‌ها از این طریق انجام شود.
وی با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضایی برای برطرف کردن کمبود قاضی و کادر اداری در کنار توسعه زیرساخت‌ها گفت: در سال 95 توانستیم بیش از 40 قاضی را جابه‌جا کنیم و طبق برنامه سال آینده نیز جذب 200 نیرو به عنوان کادر اداری در دستور کار قرار خواهیم داد.
فاضلیان گفت: با وجود کمبودهایی که داشته‌ایم تلاش‌های زیادی در حال انجام است ولی بهینه‌سازی فعالیت‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به مردم کمک کند.
وی در ادامه به موضوع تغییر کاربری بی‌رویه اراضی زراعی در استان البرز اشاره و بیان داشت: روند تغییر کاربری‌ها در استان روبه افزایش است که برای این منظور ضرورت دارد مسئولان قضایی و قضات، هزینه تغییر کاربری را برای متخلفان بالا ببرند تا کسی جرات تخلف به خود ندهد.
رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر سیاست حبس‌زدایی توسط قضات ادامه داد: در جرایم سبک باید قرارها به نحوی باشد که منجر به بازداشت متهم نشود و از مجازات‌های جایگزین استفاده شود.
فاضلیان همچنین از کلنگ‌زنی 2 مجتمع قضایی در کرج برای سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، می‌توانیم این تضمین را بدهیم که کرج تا 20 سال آینده نیازمند ایجاد بنای جدید نخواهد بود.
در ادامه این نشست درباره راهکارهای کاهش زمان دادرسی، حبس‌زدایی و کاهش حجم پرونده‌های مانده در شعب تبادل نظر انجام شد و روش‌های تسریع در انسداد حساب‌های بانکی نیز مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا با بررسی زیرساخت‌های موجود، سریعترین راهکار ممکن که منجر به آسیب کمتری به مالباختگان شود در دستور کار قرار گیرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =