مدیر اپل: اخبار جعلی اذهان و اندیشه‌های مردم را نابود می‌کند

تیم کوک در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف، ضمن تأکید بر مبارزه همه‌جانبه با اخبار جعلی / Fake News گفت دروغ نویسی در فضای مجازی اذهان و اندیشه‌های مردم را نابود می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، وی معضل دروغ‌گویی در طول مبارزات سیاسی اخیر در آمریکا را نکوهش کرد که در حین انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسید و طرفداران هرکدام از نامزدها دست به ترویج اطلاعات غلط علیه رقیب زدند تا منافع سیاسی خود را تأمین کنند.

وی افزود مردمی که می‌برند در حقیقت برای کلیک بیشتر و نه برای گفتن حقیقت تلاش می‌کنند و در این راه ذهن و اندیشه مردم را نابود می‌کنند.

مدیر اپل تأکید کرد که ما به‌عنوان کمپانی‌های آی تی باید ابزار مناسبی بسازیم که ضمن حفظ آزادی با این حجم از اخبار جعلی نیز مبارزه فنی کنیم و در این راه به خواننده کمک کنیم.

به گفته تیم کوک، بسیاری از ما در حال حاضر در بخش "شکایت" فعالیت داریم بدون اینکه راه‌حل ارائه دهیم.

هرچند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو طرف دعوا ادعای مخالفت با توسعه اخبار جعلی را داشتند، اما عملاً اخبار جعلی به نفع کمپین ترامپ شد و حتی مثلاً بعد از انتخابات ریاست جمهوری و مراسم تحلیف، طرفداران ترامپ سعی کردند تعداد افراد حاضر در مراسم رسمی در واشنگتن را بی‌شمار بخوانند (اسپایسر سخنگوی ترامپ ادعا کرد بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف را رکورد زده‌اند) درحالی‌که تصاویر واقعی چنین چیزی را نشان نمی‌داد!

تحقیقات جدید توسط اکونومیست و دانشگاه نیویورک 2 ماه بعد از انتخابات نشان می‌دهد اخبار جعلی ضد هیلاری کلینتون بیش از 30 میلیون بار در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد اما اخبار واقعی درباره وی فقط 8 میلیون بار بین کاربران به اشتراک گذاشته شد.

تیم کوک گذراندن واحدهای جدید برای کودکان مدرن در راستای مبارزه با اخبار جعلی را توسط سیستم آموزشی خواستار شد.



 5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =