ایسنا نوشت: یک دریادار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا گفت، دونالد ترامپ باید خود را برای یک حمله علیه کره شمالی آماده کند.

به گزارش پایگاه اکسپرس، دریادار جیمز استاوریدیس گفت: کیم جونگ اون، حاکم مستبد کره شمالی یک تهدید مستقیم علیه آمریکا بوده و باید قبل از آنکه او در بدترین زمان دست به اقدامی بزند، کاری در قبال او صورت گیرد.

این مقام ارشد سابق ارتش آمریکا همچنین تاکید کرد: هیچ فرمول جادویی برای تعامل با این دیکتاتور وجود ندارد اما دولت ترامپ باید قبل از آنکه خیلی دیر شود یک پاسخ هماهنگ را برای او مدنظر داشته باشیم.

جیمز استاوریدیس خاطر نشان کرد: در چند دهه گذشته پاسخ‌های آمریکا به کره شمالی در نوسان بوده و مشخصاً بین اقداماتی نظیر مذاکرات علنی، چانه زنی پشت پرده با چین و رجز خوانی‌های نظامی از سوی بوده است.

وی افزود: هیچ چیز مسیر کیم جونگ اون را در پیگیری اقدامات و بلندپروازی‌های هسته‌ای تغییر نداده است و از زمانی که او در سال 2011 به قدرت رسید تاکنون این بلندپروازی‌ها گسترش پیدا کرده است.

جیمز استاوریدیس هشدار داد: کره شمالی به اندازه کافی پلوتونیوم دارد تا 10 کلاهک هسته‌ای تولید کند و قابلیت شلیک موشک بالستیک به فاصله دست کم 600 مایلی و شاید بیشتر را دارد. این قابلیت‌های نظامی به آن معناست که ترامپ باید سناریوی حمله به کره شمالی را هرچقدر هم که بعید باشد، آماده داشته باشد.

این دریادار بازنشسته آمریکایی تصریح کرد: ما باید سیستم‌های نوین خود را مستقر کنیم تا در مقابل چنین حمله‌ای چه با سلاح‌های متعارف و چه با سلاح‌های هسته‌ای، دفاع کنیم. در آن سوی دورنمای خشونت‌ها ما باید آماده یک حمله متعارف با استفاده از بمب افکن‌های دوربرد باشیم.

جیمز استاوریدیس همچنین هشدار داد: تهدید واقعی کیم جونگ اون بر این است که او می‌تواند چین به عنوان بزرگترین هم‌پیمانش را علیه آمریکا تحت تاثیر قرار دهد به ویژه آنکه ترامپ درقبال چین تمایلات خصمانه نشان داده است.

جیمز استاوریدیس خاطر نشان کرد: در نهایت هیچ فرمول جادویی وجود ندارد اما هرچه زودتر ما اقدامی درباره کیم جونگ اون کنیم بهتر است در غیر این صورت ممکن است در بدترین زمان دست به کاری غیرمنتظره بزند و روابط مهمتر و کلی تر به ویژه روابط ما با چین را تحت تاثیر قرار بدهد. ما باید از مشکل جلوتر حرکت کنیم تا یک دستور کار جهانی راهبردی را به جلو ببریم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =