نماینده زاهدان در کانال تلگرامی خود نوشت آزادشدگانی که اینک در سفارت سنگال هستند اسرایی بوده‌اند که در تانزانیا زندانی بوده‌اند و آزادی اسرای ایرانی در سومالی همچنان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علیم یارمحمدی نماینده زاهدان در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه آزادی ۸ صیاد ایرانی از دست دزدان دریایی را تأیید کرده بود در کانال تلگرامی خود نوشت: اسرای ایرانی که در کشورتانزانیا در بند بودند با تلاش وزارت امور خارجه آزاد شده‌اند و مورد صیادات اسیر ایرانی در سومالی در حال پیگیری است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با ایلنا خبر آزادی صیادان ایرانی ربوده شده توسط دزدان دریایی را تایید کرده و گفته‌بود: صیادان اکنون در سفارت ایران در سنگال هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر آزادی هشت صیاد ایرانی بازداشت شده توسط دزدان دریایی سومالی صحت دارد، گفت: بله این خبر را تائید می کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پس از تلاش های فراوان این صیادان امروز آزاد و هم اکنون در سفارتخانه ایران در سنگال حضور دارند.

این در حالی است که علیم یارمحمدی عضو مجمع نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی در باره جلسه‌اش با حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه در کانال تلگرامی خود نوشت:

«در حاشيه جلسه فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي در وزارت امور خارجه باآقای قشقاوی نماینده پارلمانی وزیر امور خارجه در مورد وضعیت آزادی اسراي ايراني در كشورهاي تانزانيا و سومالي صحبت داشتيم. او اعلام کرد: از طریق سفارت کشور رابط (سنگال) موفق شدیم اسراي ايراني كه در تانزانيا در بند بودند را آزاد كنيم و هم اکنون اسرا در سفارت سنگال هستند. همچنين مورد صيادان اسير ايراني در سومالي هم در حال پيگيري است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =