ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری لبنان بر لزوم یکپارچه کردن تلاش‌ها برای حفظ قدس تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در ادامه سفرش به مصر امروز (سه‌شنبه) به مقر اتحادیه عرب در قاهره رفت و با احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه دیدار کرد.

عون در این دیدار بر لزوم یکپارچه کردن تلاش‌ها برای حفظ قدس تأکید کرد و گفت: چگونه می‌توان قدس را بدون مسجد الاقصی و کلیسای القیامه (رستاخیز) تصور کرد؟

وی گفت: تفکر صهیونیستی در تبدیل جنگ صهیونیستی - عربی به جنگ طایفه‌ای عربی - عربی موفق از آب درآمد و این برای اسرائیل توجیهی برای یهودی سازی فلسطین و تبدیل فلسطینی‌ها به ساکنانی که زمین‌های خود را اجاره می‌کنند ایجاد کرد. از این رو برای دنبال کردن عقل و منطق و ممانعت از خونریزی‌ها و یکی کردن تلاش‌ها برای حفظ قدس انگیزه لازم وجود دارد. لبنان اکنون آرامش گرفته و آماده است در خانواده بزرگتر عربی تلاش کند.

میشل عون تأکید کرد: ما در سال ۱۹۴۵ اتحادیه عرب‌مان را تاسیس و منشوری برای آن تعیین کردیم اما اگر این منشور مورد احترام قرار می‌گرفت جهان عرب از بسیاری از جنگ‌ها و ویرانی‌های بیهوده به دور بود. جهان اکنون شاهد جنگ جهانی سوم و مجزایی است که تروریسم آن را به حرکت درآورده و هدف آن نابودی دین است اما دین از آن مبراست.

وی گفت: همگان در لبنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که باید به خاطر آینده کشور و حفظ ثبات آن اختلافات را کنار بگذارند چراکه این اختلافات به نفع هیچ کس نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز در سخنرانی خود اشاره کرد که به بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اهدا کننده مالی نامه‌هایی نوشته و از آنها خواسته از دولت لبنان که میزبان میلیون‌ها مهاجر و آواره است، حمایت کنند.

وی از لبنان به دلیل تلاش‌هایش در زمینه میزبانی از آوارگان قدردانی کرد.

ابوالغیط از میشل عون نیز به خاطر این سخنرانی به رغم مختصر بودن آن تشکر کرد و گفت: این سخنرانی منعکس کننده واقعیت اوضاع اعراب بود. ما از عون به خاطر سفر به مصر و حضور در مقر اتحادیه عرب تشکر می‌کنیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =