«خبرجنوب» نوشت: نوزدهمین جشنواره بینالمللی قصه گویی کانون پرورش فکری در حالی امروز آغاز به کار می کند که دو نماینده فارس به همراه قصه گویانی از سراسر کشور و قصه گویانی از 11 کشور جهان در این رویداد حضور دارند و به رقابت می پردازند.

در همین ارتباط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان فارس با بیان اینکه یکی از مربیان کانون و یکی از پدربزرگ هایی که پیش تر در جشنواره قصه گویی استان برگزیده شده بودند به نمایندگی از فارس در این جشنواره بین المللی حضور پیدا کرده اند، اظهارداشت: این دو، روز 30 بهمن ماه و یا اول اسفندماه برنامه های خود را در این دوره از جشنواره اجرا می کنند و مورد ارزیابی داوران قرار می گیرند.
زهرا افتخاری همچنین با اشاره به راهاندازی بانک اطلاعاتی مربیان قصه گو، انتشار قصه های جشنوارههای پیشین در پورتال کودک و نوجوان - برای دسترسی عموم- و همچنین برنامهریزی جهت طراحی اپلیکیشن قصه گویی، ابراز امیدواری کرد که این برنامهها گامی مثبت در همهگیر شدن فرهنگ قصه گویی به حساب آید. وی با تاکید براینکه قصه گویی هنری مردمی است و توجه مردم و مسئولان به آن امری ضروری می باشد، گفت: قصه گویی روشی برای آموزش غیرمستقیم در حوزه مفاهیم اجتماعی، دینی، تربیتی و بسیاری دیگر از موضوع های آموزشی است. افتخاری در ادامه به تشریح بخشهای مختلف این رویداد فرهنگی - ادبی پرداخت و توضیح داد: نوزدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی در سه بخش اصلی قصه گویی، مقالهنویسی در قالب سمینار و داستان نویسی برگزار میشود و برنامههای جنبی نیز بخشی از برنامههای این دوره از جشنواره است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان فارس ادامه داد: «شرکت کنندگان این جشنواره را مربیان کانون، قصه گویان آزاد، پدربزرگها و مادربزرگها، نوجوانان، مربیان مراکز فراگیر کانون و قصه گویان جشنواره رضوی تشکیل میدهند که در بخش های ملی، بین المللی و مقاله ها رقابت خواهند کرد.» وی از حضور 13 قصه گوی خارجی در این جشنواره خبر داد و گفت: «امسال آثاری از 38 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره رسید. پس از بررسی 72 اثر 13 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شد و قرار است 11 اثر به اجرا درآید. دو شرکت کننده خارجی هم به عنوان داور در جشنواره حضور دارند که بخش بین الملل را همراه با داور ایرانی، مصطفی رحماندوست برعهده خواهند داشت. گفتنی است نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی امروز چهارشنبه 27 بهمن کار خود را آغاز می کند و تا 1 اسفند در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار می شود.

45

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =