«خبرجنوب» نوشت: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از آغاز طرح نظارت بر بازار نوروز از یکشنبه هفته آینده خبر داد.

ابراهيم صداقت با بيان اين كه نظارت بر بازار نوروز از اول اسفندماه با بيش از 200 بازرس در فارس آغاز ميشود افزود: عمده اين بازرسيها بر شركت هاي پخش، سردخانهها، انبارهاي كالا، عمده فروشان مواد غذايي، ميدان ميوه و ترهبار، كالاهاي طرح تنظيم بازار، گوشت قرمز و سفيد، كيف و كفش، پوشاك، آجيل و خشكبار و شيرينيجات است.
وي از استقرار بازرس ويژه در فرودگاه شيراز و پايانههاي مسافري خبر داد و گفت: دفاتر فروش بليطهاي هواپيما و وسايل حمل و نقل زميني، شركتهاي مسافرتي، شركت هاي حمل و نقل درون و برون شهري، اماكن تفريحي و فرهنگي و سياحتي و پاركينگها، قالي شوييها، خشكشوييها و رستوران هاي درون و برون شهري از ديگر واحدهايي است كه در اين طرح زير ذره بين بازرسان قرار ميگيرند. صداقت با تاكيد بر اين كه نصب قيمت و صدور فاكتور توسط واحدهاي صنفي الزامي است ادامه داد: ستاد خبري سازمان صنعت، معدن و تجارت با شماره 124 و مركز دريافت شكايات اتاق اصناف مركز فارس با شماره 32340000 به صورت 24 ساعته آماده دريافت شكايات و گزارشهاي مردمي است.
**تشكيل پرونده 9ميلياردي براي 3230واحد صنفي متخلف
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش ديگري از مصاحبه خود از تشكيل پرونده براي 3230 واحد صنفي متخلف از اول مهرماه تا ابتداي اين هفته خبر داد.
صداقت اظهارداشت: از اول مهرماه تا 21 بهمن ماه امسال 64 هزار و 500 بازرسي از واحدهاي صنفي استان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنين بازرسان اتاق اصناف صورت گرفت كه 40 هزار بازرسي توسط اتاق اصناف و 24 هزار بازرسي توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد.
وي بيان داشت: در جريان اين بازرسيها، 3230 پرونده تخلف به ارزش 9 ميليارد ريال تشكيل شد كه از اين تعداد 1918 پرونده توسط بازرسان اتاق اصناف و 1311 پرونده توسط بازرسان سازمان صنعت و معدن تشكيل و براي صدور حكم به تعزيرات حكومتي ارسال شد.
صداقت، صنوف مرتبط با عرضه مواد غذايي مصرفي مردم را بیشترين صنوف متخلف ذكر كرد و گفت: صنوف عرضه كننده مواد لبني، پروتئيني، حبوبات و غلات و همچنين ميوه و تره بار بيشترين تخلف صنفي را مرتكب شده اند كه دليل آن سر و كار داشتن بيشتر آنها با مردم است.
وي گفت: البته پرونده صنوف عرضه كننده لاستيك خودرو، كاغذ، مصالح ساختماني، نهاده دامي، كيف و كفش و خدمات عمومي از ديگر پرونده هاي تخلف تشكيل شده است.
وي افزود: در گشت زني در بازار توسط بازرسان صنفي 272 گشت مشترك نيز با ارگان هاي مرتبط با نظارت بر بازار انجام شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه كرد: همچنين در اين 4 ماه و 21 روز 2075 گزارش مردمي در خصوص اعتراض به خدمات و كالاهاي ارايه شده در واحدهاي صنفي دريافت شد كه به آن رسيدگي گرديد.
وي با بيان اين كه 290 بازرس در سطح استان بر ارايه كالا و خدمات در بازار فارس نظارت دارند، ادامه داد: علاوه بر اين، 74 ناظر افتخاري نيز براي بازرسي بر بازار با ما همكاري دارند كه به صورت نامحسوس بر بازار نظارت كرده و گزارش خود را ارايه دادند كه رسيدگي به گزارش اين بازرسان در اولويت قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =