نیروهای انگلیسی مستقر در افغانستان، به داشتن ارتباط و همکاری با نیروهای گروه طالبان متهم شدند.

 به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی پرس تی وی روز یکشنبه در گزارشی در همین خصوص اعلام کرد: از آنجایی که نیروهای انگلیسی مستقر در افغانستان به ارتباط و همکاری با گروه طالبان متهم شده اند، کنترل و فرماندهی اکثر مناطق جنوب افغانستان به دست نیروهای آمریکایی افتاده است.

بر اساس توافقی جدید، نیروهای انگلیسی مستقر در جنوب افغانستان که استان قندهار را نیز شامل می‌شود، تحت کنترل و فرماندهی نیروهای آمریکایی قرار می گیرند.

گفته می‌شود که این تغییر و تحول و جابجایی در راستای طرح جدید غرب برای آغاز مرحله جدید جنگ با طالبان، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی خود را برای یک حمله وسیع علیه طالبان در استان قندهار آماده می‌کنند، خیلی مایل نیستند که نیروهای انگلیسی بر استان مذکور کنترل داشته باشند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز با انتشار گزارشی در همین خصوص تصریح کرده است که نیروهای انگلیسی از تاریخ اول ژوئن ( ‪ ۱۱‬خرداد ) باید خود را به یک ژنرال آمریکایی معرفی کنند.

بر اساس برخی از گزارش ها، این تغییرات در حالی صورت گرفته است که گفته می شود نیروهای انگلیسی در سال‌های اخیر با نیروهای طالبان همکاری داشته و به کشاورزان افغانی اجازه می‌دادند تا بدون هیچ محدودیتی به کشت خشخاش بپردازند.

گزارش‌های موجود همچنین از آن حکایت دارند که نیروهای انگلیسی حتی در روند قاچاق مواد مخدر نیز مشارکت داشته اند.

ملا عبدالسلام یکی از مقامات اسبق گروه طالبان که اکنون به دولت این کشور پیوسته است، نیز رسما نیروهای انگلیسی را به همکاری با طالبان متهم کرده است.

وی در همین خصوص تصریح کرده است که نیروهای انگلیسی در مقطعی که وی در فرماندهی نیروهای دولتی افغانستان قرار داشته است، جلوی حمله طالبان به گروه تحت فرمان وی را نگرفته اند.

این عضو اسبق گروه طالبان همچنین اعلام کرده است که در سال ‪ ۲۰۰۸‬میلادی، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان دو دیپلمات اروپایی را به خاطر ارتباطشان با طالبان از کشور اخراج کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =