نماینده زاهدان گفت: شاید شناخت آقای هاشمی، وزیر بهداشت از آخوندی بیشتر است! لااقل هاشمی چندبار به استان سیستان آمده و با اتومبیل از طریق جاده‌ها سفر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از استیضاح کنندگان وزیر راه بود.  او با بیان اینکه متاسفانه در آمار پزشکی قانونی ما در سال گذشته  16600  نفر تلفات جاده ای و 300 هزار معلول داشته ایم، گفت: تعداد زیادی از تخت های آی سی مربوط به افرادی است که در تصادف جاده ای بستری می شوند و  همین موضوع 10 هزار میلیارد خسارت به کشور وارد می کند.

او ادامه داد: من باید تشکر کنم که آقای جهانگیری چندبار به چابهار رفته است اما  اگر قرار باشد بندری سالی 6 میلیون کالا تخلیه کند باید حدود 2 هزار کامیون در رفت و امد باشند که این کامیون ها  20 تن ظرفیت داشته باشد. اما راه های ترانزیتی ما سر و سامان نگرفته است که این حمل و نقل صورت بگیرد. قرار بود که کریدور جنوب به شمال کارایی داشته باشد اما می بینیم که با رسیدگی نکردن به این موضوع شاهد  تلفات زیادی را در استان سیستان هستیم. با کریدور جنوب به شمال ما می توانیم به افغانستان و کشورهای دیگر راه پیدا می کنیم اما هیچ کدام از زیرساخت ها اتفاق نیفتاده است.

او ادامه داد: وقتی ما می خواهیم تجار خارجی را به این منطقه بیاوریم یقینا نمی شود از فرودگاه نظامی استفاده کرد. امیدواریم که دولتمردان در زمینه تلاش بیشتری را داشته باشند.

شهریاری گفت: آخوندی وزیر موفقی بود اگر وزیری به جز وزیر راه بود. شاید شناخت آقای هاشمی، وزیر بهداشت از آخوندی بیشتر است! لااقل هاشمی چندبار به استان  سیستان آمده و با اتومبیل از طریق جاده ها سفر کرده است اما ندیدیم که یک بار آقای آخوندی به این استان سفر کند. سیستان بزرگترین استان کشور است اما ما یک کیلومتر آزادراه در این استان نداریم، 200 کیلومتر بزرگراه نداریم و اگر هم هست از دولت قبل بوده است.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    جاده زابل به زاهدان با 200 کیلومتر ، از سمت زابل تا رامشار که حدود پنجاه کیلومتر هست از حدود سال 87 تاکنون تغییر چندانی نداشته ، چرا