مهر نوشت: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در طول ۱۰ ماه گذشته سالجاری بیش از ۴۰۸ هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کرده‌اند.

حسین امامی با بیان اینکه تعداد گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری استان تفاوت چندانی با آمارهای سال گذشته ندارد افزود: در این مدت ۴۰۸ هزار گردشگر خارجی و ۷۳۲ هزار و ۶۰ نفر گردشگر داخلی به استان سفر کرده‌اند.

وی تعداد مسافران ایرانی اقامت یافته در اقامتگاه‌های استان را ۲۳۲ هزار و ۵۸۱ نفر و تعداد مسافران اقامت یافته خارجی را ۵۵ هزار و ۸۶۶ نفر عنوان کرد و اظهارداشت: در سال ۹۶ همه استان‌های کشور برای خود یک شعار و ارم مخصوص خواهند داشت که شعار استان آذربایجان غربی، رنگین کمان اقوام و ادیان و بهشت ایران زمین انتخاب شده است.

امامی تاکید کرد: امسال ستاد اجرایی خدمات سفر کشور برای نوروز ۹۶ چندین برنامه مهم را پیش بینی کرده که در قالب این برنامه‌ها ایجاد و راه اندازی جلسات منظم ستادهای استانی پیش‌بینی شده و در آذربایجان غربی به اجرای طرح نوروزگاه‌ها در سایت‌های تاریخی مانند قره کلیسا، که در این مکان‌ها جشن‌های سنتی نوروز که مختص استان آذربایجان غربی است توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: در شهر ارومیه، مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن واقع در خیابان امام به عنوان محل جشن نوروزگاه انتخاب شده که این جشن از ۲۵ اسفند سال ۹۵ آغاز و تا ۱۳ فروردین سال ۹۶ ادامه دارد و در شهرهای سردشت، خوی، سلماس، تکاب و منطقه آزاد ماکو نیز انتخاب مکان بر عهده فرماندار این شهرهاست.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در نوروزگاه‌های کل استان بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع دستی ایجاد می‌شود که علاوه بر فروش صنایع دستی در این بازارچه‌ها به معرفی غذاها، سوغاتی‌ها و بازی‌های محلی استان پرداخته می‌شود.

به گفته وی در مکانهای تاریخی و گردشگری که تعداد مسافران زیاد باشد وای فای رایگان در اختیار مسافران قرار داده شده و مابین شهرهای استان استراحتگاه‌هایی ایجاد خواهد شد تا مسافران برای استراحت بین راهی مشکلی نداشته باشند.

امامی افزود: امسال از جاذبه‌های گردشگری استان و مکان‌های تاریخی کلیپ‌هایی تهیه می‌شود تا در ترمینال و هر مکان دیگری که تعداد مسافر زیاد باشد نمایش داده می‌شود و علاوه ب آن در ورودی شهرها و داخل شهر نیز راهنمایان گردشگری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استقرار میابند و راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری داخل شهری نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در لحظه تحویل سال در مکان‌های ورودی شهر و نقاطی از شهر که مسافر زیادی وجود دارد جشن سال نو برگزار می‌شود و به اولین مسافران خوش آمدگویی شده و علاوه بر آن تلفن ۰۹۶۲۹ برای بیان شکایات مسافران اختصاص داده شده است.

امامی یاد آور شد: امسال با هماهنگی که با همه سازمان‌های استان آذربایجان غربی انجام خواهیم داد، فقط یک بروشور در ورودی‌های شهر به مسافران تحویل داده شود نه اینکه هر سازمان خود به طور مستقل یک بروشور و یک نقشه به مسافر تحویل بدهد که سبب سردرگمی مسافر و دادن اطلاعات نادرست شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =