مسجد‌جامعی: برج‌های منطقه یک بدتر از موشک‌های صدام است/ خاطرات و طبیعت شهر را حراج کردیم

ایسنا نوشت: عضو شورای شهر تهران از روند ساخت و ساز در منطقه یک گلایه کرد.

احمد مسجدجامعی پس از استماع گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه یک با بیان اینکه برج‌هایی که در منطقه یک ساخته شده‌اند، بدتر از موشک‌های 9 متری صدام حسین است که در زمان جنگ در پیکر شهر می‌خورد، با اشاره به وضعیت نامناسب برج‌سازی در منطقه یک گفت: خاطرات و طبیعت شهر را حراج کردیم و این حراج به چه قیمت است؟.

وی با بیان اینکه شمیران به دلیل کوه‌هایش معروف بود، گفت: متاسفانه این روزها کارهای عجیب و غریبی در منطقه یک انجام می‌شود به گونه‌ای که خود شهرداری نیز مستاصل می‌شود.

مسجدجامعی با اشاره به مرمت خانه جلال و سیمین گفت: این خانه پاتوق تعداد زیادی از اهالی شعر و هنر بوده اما متاسفانه مرمت آن اصولی نیست و اگر در مرمت آن دقت نشود، دیگر خانه‌ای با هویت جلال و سیمین نداریم چراکه خاطرات آنها در حال آسیب دیدن است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به نزدیکی خانه نیما یوشیج به خانه جلال و سیمین گفت: هیچ شاعری به اندازه نیما به گردن ادبیات شعر فارسی حق ندارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شهرداری منطقه یک از این خانه محافظت کند تا در صورت تملک، به خانه شعر بدل شود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 0
    ایضا برجهای ناهمگون منطقه 22 که باعث نابودی منطقه شده
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 0
    عده قلیلی از کنار این شهرفروشی بار خود را بستند و جمعیت کثیری را چه در قالب نیروی کاری و چه بعدها بعنوان ساکنان جدید این برج ها از شهر خودشان به تهران کشاندند و ما تهرانیهای قدیمی ماندیم و حسرت روزهای روشن شهرپدری خود...بگذریم دکتر مسجد جامعی گرامی آخر این حرفها را من و شمایی درک میکنیم که زاده تهرانیم و دلمان برایش می تپد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 0
    برج سازي در همه كلانشهرهاي دنيا امري عاديست. عده اي بنا به دلائل عيان هميشه به برج و برجساز و سرمايه دار گير ميدهند. بعد هم ميگويند چرا سرمايه ها از كشور خارج ميشود يا چرا سرمايه خارجي وارد اقتصاد ما نميشود.
  • داود IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 0
    تمام مجوزهای برج ها در شورای شهر صادر میشه بعدش این عضو محترم شورای شهر جوری صحبت میکنه که انگار یکی از کره ماه مجوزهای ساخت و ساز رو صادر کرده