سرمایه گذاری و امنیت موتور توسعه همه جانبه جامعه محسوب می شود.سرمایه و امنیت لازم و ملزوم یکدیگرند و نمی توان سرمایه را بدون امنیت درک کرد

بخشعلی کامرانی صالح افزود: به خاطر همین امر، صاحبان سرمایه در طول تاریخ از طرفداران جدی امنیت بوده اند و سرمایه خود را از مناطق پرآشوب و بحران زا به محیط امن و آرام انتقال می دادند. مهمترین وظیفه نیروی انتظامی تأمین امنیت در جامعه است. برقراری امنیت لازم توسط نیروی انتظامی به توسعه سرمایه گذاری و رشد صنعت کمک کرده و این مساله نیز به نوبه خود در ساخت ابزارها و فناوریهای مورد نیاز تامین کنندگان امنیت از جمله نیروی انتظامی تأثیر گذار است. همچنین وجود سطح مطلوب امنیت باعث افزایش میزان سرمایه گذاری شده و بدنبال سرمایه گذاری نیز میزان رشد و توسعه جامعه افزایش یافته، فرصت های بیشتری برای اشتغال ایجاد می شود و نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند. در سایه چنین شرایطی نرخ آسیبهای اجتماعی نیز روند نزولی را طی خواهد کرد. با ملاحظه علل جذب و دفع سرمایه گذاری می توان ادعا نمود که در همه این علل نقش نیروی انتظامی به صورت مستقیم و غیر مستقیم انکار ناپذیر است. با این توضیح نقش خطیر نیروی انتظامی که مرجع اصلی برقراری نظم و امنیت در جامعه است در خصوص سرمایه گذاری آشکار می شود. نیروی انتظامی از طریق تغییر رویکرد در برقراری نظم و امنیت، شناسایی انتظارات سرمایه گذاران، عملکرد مطلوب، تکریم سرمایه گذار، تضمین عدم سلب مالکیت و مصادره اموال، احترام به مالکیت خصوصی سرمایه گذار، اطلاع رسانی و حمایت مناسب از سرمایه گذار، راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری با همکاری نیروی انتظامی، می تواند در جذب سرمایه گذار نقش اساسی و مهمی را در استان ایفا نماید.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در دیدار با سرپرست خبرگزاری خبر آنلاین در استان البرز این موضوع مهم را در همکاری کلیه بخش های جامعه خصوص حوزه فرهنگ و رسانه عنوان کرده و با تاکید بر نقش انکار ناپذری رسانه در این حوزه، اقدامات سریع و خبر رسانی به موقع از سوی خبرگزاری ها چون خبر آنلاین را مهم و اقدامات صورت گرفته از سوی این رسانه را مطلوب ارزیابی و از اقدامات این رسانه در حمایت از برنامه ها و انعکاس اقدامات پلیس تقدیر کرد.
اسماعیل حیدرپور ، سرپرست خبرگزاری خبر انلاین در استان البرز نیز در این دیدار ضمن تاکید بر رسالت مجموعه در ایجاد یک رسانه قدرتمند، چند وجهی و تاثیر گذار در جامعه شهروندی ، ظرفیت های مجموعه رسانه ای خبر انلاین را در اختیار مسئولان حوزه امنیت و رفاه اجتماعی دانست و تاکید کرد که این خبرگزاری آمادگی دارد تا کلیه اقدامات و دستاوردهای حوزه انتظامی وامنیتی استان را به بهترین و شایسته ترین شکل انعکاس دهد.
بخشعلی کامرانی صالح ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در شاخص اقتصاد مقاومتی نهفته است بحث فرهنگ سازی عنوان می شود و باید کلیه ارکان فرهنگی و رسانه ای در ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخلی در حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران کوشا باشند به طوریکه هر چه بتوانیم در این خصوص تلاش کنیم قطعا به نفع استان و کشور خواهد بود.
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه 3500 واحد صنعتی و کارگری در سطح استان وجود دارد گفت : با توجه به پتانسیل و ظرفیت های استان در حوزه اقتصادی ، تولیدات و کارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی فعال باید توجه ویژه ای به بخش سرمایه گذاری و کارگری شود لذا در این خصوص باید بتوانیم ارتباط خوبی با مدیران بخش های صنعتی و نیمه صنعتی برای شناساندن کارخانجات و محصولات تولیدی آنها تعریف و بر اساس تعاملات صورت گرفته برنامه ریزی نمود و این بهترین و موثر ترین راه برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی برای رقابت با نمونه های خارجی است.

حیدر پور
وی عنوان کرد: وظایف متعددی به لحاظ موضوعات امنیتی بر عهده پلیس میباشد. لذا در یک سال گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و کالای قاچاق برای حفظ سرمایه سرمایه گزاران توفیقات بسیاری کسب شده است که در طی یازده ماه گذشته، قریب به 65 میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق ضبط و کشف شده بوده و بیش از 500 نفر دستگیر و بیش از 300 دستگاه خودروی که اقدام به جابجایی کالای قاچاق داشته اند ضبط و توقیف شده اند. در حوزه سرمایه گذاری نباید کوچکترین خللی از جهات امنیتی وجود داشته باشد . یعنی سرمایه گذار و سرمایه دار باید در امنیت کامل اقدامات و تولیدات خود را انجام دهند.
سردار کامرانی صالحی اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی باید استفاده از ابزار ، امکانات و تولیدات خود را به بهترین شکل بیاموزیم و با توجه به اقتصاد مقاومتی و مولفه های آن، توجه به سرمایه ، امنیت سرمایه، موضوع فرهنگ سازی در استفاده از کالا و رونق دادن به سمت و سوی ارتقاء کیفیت را در سیاست های کاری خود بگنجانیم.
فرمانده نیروی انتظامی البرز در خصوص پاکسازی نقاط آلوده نیز تشریح کرد : حدود 26 هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده خرد در طی یازده ماه سال 1395 در حوزه ی مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده و حدود 8 تن مواد مخدر بدست امده است و در این میان بیش از 700 هزار تماس با سامانه 110 پلیس ثبت شده که بیانگر اعتماد و اطمینان مردم نسبت به پلیس است. در حوزه 197 بیش از 40 هزار تماس در خصوص شکایات و پیشنهادات از جانب مردم داشته ایم که 15 درصد افزایش رضایت مندی شهروندان را عملکرد همکاران ما نشان میدهد. همچنین در بخش مشاوره نیز قریب به 7 هزار پرونده در کلانتری ها و حوزه ی معاونت اجتماعی به شهروندان مشاوره داده که اکثریت این مشاوره ها منجر به صلح پایدار شده است که جزء پیشگیری های وضعی و میدانی بوده که انجام شده و بسیار قابل توجه است.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است ، افزود : قریب به 8 فقره پرونده هایی که اقدام به کلاهبردارهای اینترنتی در فضای مجازی و نمونه ای از اقدام به اخاذی از اشخاص نموده اند، پیگیری و کشفیاتی نیز در این خصوص صورت گرفته است.
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در خصوص آموزش های اجتماعی و برگزاری جلساتی با این محوریت گفت: در خصوص اقدامات پیشگیرانه، بیش از هزار جلسات آموزشی در مساجد ، مدارس، ادارات و سیمای امنیت با بیش از 4000 هزار دقیقه ،آگاه سازی و اطلاع رسانی صورت گرفته و با برگزاری نمایشگاههای متعدد در پارک ها و اماکن عمومی که بسیار مورد استقبال شهروندان واقع شده است، این برنامه ها ادامه خواهد یافت.
کامرانی صالح نیز در توضیح شرایط پلیس راهور در اسیتان با اشاره به این مطلب که بیش 5/18 درصد تردد ها را بعد از تهران در استان البرز اتفاق می افتد، تصریح کرد : در این راستا 5 درصد کاهش تلفات فوت و بیش از 15 درصد کاهش تصادفات را د اشته ایم ضمن اینکه در خصوص ترددهای یازده ماه بیش از 330 میلیون توسط شمارش شمارها و پلاک خوان ها در محورهای مواصلاتی ثبت شده که عدد بسیار بزرگی را نشان می دهد. در حوزه خدمات رسانی تعویض پلاک، صدور گواهی نامه، استعلام ، تشخیص هویت ، گذرنامه و معاونت وظیفه عمومی بیش از 250 هزار مورد خدمات به مردم در حوزه پلیس داده شده است
وی ادامه داد : پلیس از دو سال گذشته دو قرارگاه را تشکیل داده که یکی از آن قرارگاه طرح های مبارزه با سرقت که 5 درصد کاهش داشته و 17 درصد کاهش جرائم خشن را در پی داشته است. قرارگاه دیگر تحت جهاد آموزش که بیشتر مربوط به علم و ساختمان است نیز تشکیل شده است.

حیدر پور
این مقام مسئول با عنوان کردن اینکه تغییرات در حوزه ی آی تی به سرعت صورت میگیرد و پلیس نیازمند همراه شدن با این روند تغییرات است بیان داشت : در فضای مجازی و در بخش های مختلف نیازمند بود که پلیس هم در حوزه آموزش بتواند پلیس چابک و حرفه ای و در عین حال پلیس جامع محور باشد و با نقش آفرینی در این حوزه، آحاد جامعه را در موضوعات امنیتی و اجتماعی همراه و همگام با خود سازد.
وی در پایان افزود: در نیروی انتظامی دفتر تحقیقات کاربردی وجود دارد که به حوزه پژوهش توجه ویژه دارد و ارتباطات خوبی را با مراکز علمی و دانشگاهی ایجاد کرده است و با استفاده از نخبگان مراکز علمی پروژه های تحقیقاتی را در حوزه حاشینه نشینی و معظلات اجتماعی پیگیری می کند. پلیس جامعه محور یعنی پلیسی همه جانبه ، حرفه ای ، درون سازمانی ، سهیم بودن و مشارکت دادن همه مردم و گذر از اقدامات سنتی که امروزه دیگر جوابگو نیست و باید با رویکردهای علمی و پژوهشی پلیس دانش بنیان را در این راستا فعال و گام های موثری را در این خصوص انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =