ایسنا نوشت: وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه منبج و رقه جایگزین یکدیگر نیستند گفت: آمریکا به عقب نشینی عناصر (پ. ک. ک) و اتحاد دموکراتیک سوریه از شهر منبج متعهد شده است.

 فیکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری (NTV) اعلام کرد: اگر آمریکا به تعهد خود عمل نکند در این صورت ترکیه بررسی‌های خود را انجام خواهد داد. این مساله می‌تواند عملیات رقه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای ترکیه منبج و یا رقه در اولویت قرار دارد، گفت: این دو شهر جایگزین یکدیگر نیستند.

او درباره عملیات الباب گفت: با توجه به اظهارات مقامات نظامی در حال حاضر عملیات الباب به پایان رسیده است اما برای پاکسازی این شهر نیاز به زمان است اکنون پاکسازی های داخلی محله به محله انجام می‌گیرد.

وی درباره تعداد داعشی هایی که در الباب حضور دارند گفت: به نظر می رسد در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ داعشی در شهر باشند برخی از آن ها تک تیرانداز و برخی دیگر مسئول عملیات انتحاری هستند در همین راستا عملیات پاکسازی ادامه دارد.

ایشیک درباره حادثه حمله جنگنده روسی به ساختمانی در الباب که نظامیان ترکیه در آن حضور داشتند گفت: این حادثه نشان داد که نیاز به هماهنگی های بیشتر وجود دارد.

وی درباره مذاکرات روسیه و ترکیه برای دریافت سیستم ضد موشکی S-۴۰۰ ا زمسکو گفت: ترکیه نیاز مند دفاعی ضد موشکی و هوایی است. در حال حاضر ناتو این حمایت را فراهم می‌کند اما ترکیه به چنین سیستم دفاعی برای بلند مدت نیازمند است. مذاکرات هنوز ادامه دارد اما هنوز توافقی در این باره حاصل نشده است.

او اضافه کرد: روابط با آمریکا و ناتو در آینده افزایش خواهد یافت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =