دادستان شهرستان ملکشاهی گفت: با اعطای مرخصی به زندانیان می‌توان در کاهش آسیب‌های رفتاری زندانیان گام مؤثری برداشت.

«حشمت اله اسدیان پور» در حین بازدید از مجتمع حرفه‌آموزی و زندان مرکزی ایلام اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در بحث اصلاح و تربیت بسیار حائز اهمیت بوده و در سطح زندان‌های استان به‌صورت کارشناسی شده در حال اجرا است.

وی با اشاره به تأثیر مثبت برنامه‌ها و مراسمات مذهبی و دینی در کاهش ناهنجاری‌ها تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و قرآنی با رویکردی اصلاحی و تربیتی از شدت آسیب‌های رفتاری زندانیان می‌کاهد و آرامش روحی زندانیان را به ارمغان می‌آورد .

اسدیان پور در ادامه به کاهش جمعیت کیفری استان اشاره کرد و گفت: اعطای مرخصی‌ها و رأی باز به زندانیان واجد شرایط عوامل مهمی در کاهش جمعیت کیفری هستند و می‌توانند آثار مثبتی را در فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به دنبال داشته باشند.

وی افزود: با اعطای مرخصی به زندانیان می‌توان در کاهش آسیب‌های رفتاری زندانیان گام مؤثری برداشت و برنامه‌های متنوعی که برای پر کردن اوقات فراغت زندانیان اجرا می‌شود آن‌ها را به شرکت داوطلبانه وا‌داشته و از بار روحی آن‌ها می‌کاهد.

دادستان شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: زندان خارج از جنبه‌های تنبیهی آن با روند فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی همراه بوده و بازگشت سالم زندانیان به جامعه را به دنبال خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =