دومین هفته اسفند با افتتاح ۱۸ نمایشگاه نه چندان متنوع، هفته‌ای آرام و یکنواختی را برای هنرهای تجسمی رقم خواهد زد، این هفته تنها هنرمندان عکاس و نقاش با برپایی نمایشگاه به استقبال مخاطبان خود خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری‌های شهر تهران، در دومین آدینه اسفند، میزبان ۱۸ نمایشگاه‌ جدید هنری می‌شوند.

تعداد افتتاحیه‌های این هفته به دلیل همزمانی با ایام سوگواری فاطمیه و نزدیک شدن به پایان سال خورشیدی، با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است. 

افتتاحیه‌های نمایشگاه‌های تجسمی در دومین هفته اسفند با نهمین سالانه منتخب نسل نو که با همکاری گالری‌های هما، شیرین، آ و فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، همراه شده است.

امسال داوران این سالانه احمد مرشدلو و علی بختیاری و سمیرا علیخانزاده هستند که تنها ۴۰ هنرمند را شایسته ورود به بخش نهایی اعلام کردند. این داوران در بیانیه خود ضمن تشویق نگره‌های جدید بر آسیب‌های فعلی نقاشی امروز ایران همچون آموزش و فقر تئوریک اشاره داشته‌اند و امیدوارند با انتخاب‌های خود قدمی در تصحیح وضعیت موجود بردارند.

همه نمایشگاه‌هایی که این هفته شروع به کار می‌کنند، در حوزه هنر نقاشی و عکاسی‌اند و شاهد دیگر شاخه‌های هنرهای تجسمی نیستیم.

در ادامه با جزییات نمایشگاه هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند بیشتر آشنا خواهید شد.

گالری خانه عکاسان جوان: نمایشگاه گروهی «عکس رخ ساقی» جمعه ۱۳ اسفند در این گالری برپا می‌شود. این نمایشگاه که توسط حمزه اولیازاده کیوریت شده است با آثاری از مریم رمضانی، محمد اکبری، مریم کاتوزیان، مینا محبی، مریم تمجیدی، امیر بهادر سیاه‌کاری، مونا ادیب و زهرا منتظری روز جمعه ۱۳ اسفندماه گشایش می‌یابد.

گالری آرته: نمایشگاه عکس‌های آیین فضل اللهی با عنوان «آیین در بنارس» از ۱۳ تا ۲۰ اسفندماه در این گالری برقرار است.

گالری نات: عکس‌های میلاد مختاری و نیما ملکوتی با عنوان «عکس ناتمام» از 13 تا 22 اسفند در این گالری روی دیوار می‌روند.

باغ موزه هنرهای ایرانی: بخش ویژه تصویر سال با عنوان «پدربزرگ و مادر بزرگ ایرانی» برای بازدیدکنندگان تهرانی و مسافران نوروزی برپا می‌شود. در این بخش که ۱۳ اسفندماه در باغ موزه هنرهای ایرانی افتتاح می‌شود، عکس‌هایی که از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ های ایرانی به صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی و سایر جنبه‌های زندگی‌شان (از جمله محل سکونت با حضور و یا با یادگاری‌های به‌جامانده از آن‌ها) گرفته شده باشند، ارائه خواهند شد.

گالری سیحون: نمایشگاه انفرادی محمدعلی فاموری با عنوان «منطقه هیپنوتیک» جمعه ۱۳ اسفندماه در این گالری برپا می‌شود.

گالری نقش جهان: این گالری از جمعه شاهد برگزاری نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی عسل مرادی با عنوان «معمای درون تو، دنیای توست» خواهد بود. عسل مرادی در این نمایشگاه از ۱۰ اثر خود که دو سال روی آنها کار کرده، رونمایی می‌کند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۱۳ اسفند از ساعت ١٦ تا ٢٠ در گالری نقش جهان با حضور علاقه‌مندان هنرهای تجسمی برگزار می شود.

گالری ثالث: سری گرافی‌های ویکتور وازارلی (١٣٥٠ تا ١٣٥٥) از ۱۳ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ۹۶ در گالری ثالث به نمایش در می‌آید. 

گالری  دید: نمایشگاه گروهی نقاشی‌های پایان سال با ارائه آثاری از بهزاد اشتیاقی، نصرالله افجه‌ ای، ساتیار امامی، احمد آریامنش، ابراھیم الفت، مجید باقرزادگان، حسین پازوکی، مسعود پاکدل، پیمان پیروی، پریچهر پیری، هادی تقی نسب، میلاد جهانگیری، مصطفی دشتی، حامد سوداچی، مریم زندی، پانته آ سیروس، عین الدین صادق زاده، حامد صدر ارحامی، سیامک عزمی، رضا عنصری، حسین غلامی، علی فرامرزی، مهدی فلاح، خلیل کویکی، پری یوش گنجی، رضا مافی، مهرداد متین دفتری، حسین محجوبی، عاطفه  محمدپور، مالک محمدزاده، منوچهر معتبر، مهران مهاجر، سمانه  مهدی‌پور، ژینوس میثاقی، علی نادری، هانی نجم، زهره اخوان، مامک آذرمگین، نیما پتگر، هاله حیدری، ساناز دزفولیان، غزال زارع، سعید عبدالباقی و هایراپتیان از ۱۳ تا ۲۴ اسفندماه در گالری دید به تماشا گذاشته می‌شود.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه «کاش اینجا بودی» با آثاری از سمیرا اسکندرفر، حامد صحیحی، فاطمه پاشا و پریا صحیحی روز جمعه ۱۳ اسفندماه در این گالری افتتاح می‌شود که تا ۱۸ اسفندماه میزبان علاقه‌مندان است.

گالری گلستان: این گالری شاهد برپایی نمایشگاه نقاشی‌های آسیه رمضانی از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه خواهد شد.

گالری دستان: تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی بابک اطمینانی با عنوان «گستره‌های ارگانیک» در این گالری برپا شده است. این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه در گالری دستان دو میزبان علاقه‌مندان است.

گالری آوا: حبیب‌الله سوخته‌سرایی نمایشگاه نگارگری‌های خود را با عنوان «خط خیال» از 13 تا 18 اسفند در گالری آوا به نمایش در می‌آورد.

گالری آیریک: این گالری از 13 تا 19 اسفند نمایشگاه نگارگری‌های علیرضا بهدانی را با عنوان «زلف آشفتگان» برپا می‌کند.

گالری سایه:  نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «آسمان چهارم» با ارائه آثاری از ابراهیم خرمائی، سها عابددوست، نگار مقیمی دهکردی و کتایون وطنی از 13 تا 18 اسفند در گالری سایه برقرار است.

گالری شناخت نمایشگاه نقاشی و مجسمه‌های کاوه خان‌آبادی و آسمان اورعی با عنوان «وات د پاپ آف» از 13 تا 27 اسفند در این گالری برپاست.

گالری فردا: گالری فردا در این هفته نمایشگاه گروهی نقاشی «سبز زندگی» با ارائه آثاری از مستانه پوریان، الهه ترابی، سولماز حاجی‌پور، مریم حسنی، میترا دارابی، زینب اخوان کاظم‌زاده، شادی پهلوانی‌نژاد، مونا پیشواپور، زهره جعفرآبادی و نازلی حسینی را از 13 تا 19 اسفند برگزار می‌کند.

گالری محسن: نمایشگاه آثار سیامک احصایی با عنوان «چهارپایه‌ها و یادداشت‌ها» از 13 تا 18 اسفند در پلتفرم داربست گالری محسن برگزار می‌شود.

گالری نگر: آثار نقاشی و کلاژ نیوشا حاجیان با عنوان «هویت» از 13 تا 18 اسفند در این گالری به نمایش در می‌آیند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =