ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری خودکفایی مددجویان کمیته امداد را ضروری دانست و گفت: تعاونی های تولیدی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان تشکیل و راه اندازی می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در نشست با مدیرکل، مدیران ستاد و تعدادی از کارمندان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد انقلابی و کاهش وابستگی آنان به کمک های مردمی باید تعاونی های تولیدی در سطح استان با مشارکت افراد تحت پوشش تشکیل و راه اندازی شود.


وی افزود: ایجاد تعادل و توازن بین دهک های مختلف جامعه می تواند در توزیع عادلانه امکانات و بهره مندی افراد مختلف از منابع فراهم شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک 25 هزار و 700 خانوار در قالب 48 هزار نفر زیرپوشش این نهاد در استان قرار دارد.


علی ملکپور به خدمات رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری به دو هزار و 434 یتیم، سه هزار و 400 دانش آموز و 900 دانشجو اشاره و اظهار کرد: 17 هزار حامی از کشور و استان حمایت از یکهزار و 988 خانواده نیازمند در این استان را بر عهده دارند.


وی با اشاره به توسعه بیمه های اجتماعی، روستایی، عشایری و زنان سرپرست خانوار برای هفت هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری افزود: در دو سال گذشته 356 خانوار بازنشسته و از پوشش این نهاد خارج شده اند.
ملکپور تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری تاکنون چهار هزار و 666 نفر زیارت اولی را به مشهد مقدس و 679 نفر به عتبات عالیات اعزام کرده است.


وی یادآور شد: یکهزار و 640 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری مسکن ندارند و یا دارای مسکن نامناسب هستند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سهمیه مسکن روستایی این نهاد 212 مورد بوده که 257 مورد محقق شده است.


وی گفت: سهمیه مسکن شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری 66 ساختمان بوده که 75 مورد تحقق یافت.
ملکپور به تعمیر مسکن 598 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: این نهاد انقلابی تمامی مسکن های مهر بلاتکلیف استان را خریداری کرده است.


وی با اشاره به جمع آوری 35 میلیارد ریال صدقه در چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون افزود: در این مدت یکهزار و 31 فقره جهیزیه به نیازمندان اهدا شده و تا آخر اسفند بقیه افراد در نوبت جهیزیه هم از کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بهره مند می شوند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پرداخت 50 میلیارد ریال کمک درمانی، 12 میلیارد ریال برای رفع سوءتغذیه دو هزار کودک و اعطای 60 میلیارد ریال وام کارگشایی به سه هزار و 200 متقاضی از دیگر اقدامات امسال این نهاد در استان است.


وی یادآور شد: جشن نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور کمک رسانی به خانواده های نیازمند در آستانه نوروز با شعار 'بهار همدلی، شکوه مهربانی' در حال اجراست.


ملکپور تصریح کرد: در دوسال گذشته 120 نفر از زنان سرپرست خانوار چهارمحال و بختیاری با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ازدواج دوباره داشته اند.


گفتنی است 14 تا 21 اسفند 'به عنوان هفته احسان و نیکوکاری' نامگذاری شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با حدود 900هزار نفر جمعیت است و بخشی مردم به دلیل از کار افتادگی یا بی بضاعت بودن و نیازمند بودن زیر پوشش خدمات کمیته امداد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =