«اسپوتنیک» نوشت: هواداران فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2018 در روسیه حضور خواهند داشت.

شبکه تلویزیونی  « بی. بی.سی»  فیلمی در باره هواداران فوتبال روسیه به نام Russia's Hooligan Army (ارتش قلدرهای روسیه) نشان داد. در این فیلم، هواداران  فوتبال روسیه به بدترین شکل — « جانوران وحشی» و قلدر ها — نشان داده می شوند  که به همه هواداران فوتبال از دیگر کشورها حمله می کنند.

به عقیده سازندگان فیلم، در روسیه، عشق به خشونت  در هواداران فوتبال پرورش داده می شود، از این رو  هواداران فوتبال از دیگر کشورها بهتر است از رفتن  به روسیه و شرکت در مسابقات جام جهانی 2018 خودداری ورزند. مطابق با داده های شبکه تلویزیونی «بی.بی.سی»، روس ها  در زمان مسابقات  آتی قصد دارند  به دلیل  بی نظمی ها در مارسل  در زمان مسابقات قهرمانی — 2018،  انتقام بگیرند.

در روسیه فیلم « بی.بی.سی»  مورد انتقاد شدید قرار گرفت.  ولادیمیر  مارکین  رئیس  کمیته اتحادیه  فوتبال روسیه  در امور امنیت  و کار با هواداران  فوتبال در روسیه، این فیلم را « یک داستان هنری  دیگر» نامید.  وی گفت، باور کردن به سوژه این فیلم و ترسیدن،  مساوی با  « باور کردن به  قصه ترسناک در باره خرس هایی است که در  شهرهای روسیه و میدان سرخ  گردش می کنند». الکساندر ژوکوف،  رئیس کمیته  المپیک  روسیه بنوبه خود  متذکر شد که: « در باره هواداران هر کشوری می توان از این نوع  فیلم ها ساخت.  به نظر من، این کارها عمدا برای بی اعتبار ساختن کشور ما در آستانه  مسابقات جام جهانی 2018  انجام می شود.  نباید هواداران ما به عنوان  یک خطر محسوب شوند».نمایندگان باشگاه های  معروف فوتبال روسیه نیز  با نظر وی موافق هستند.

هواداران  کشورهای دیگر  از روس ها حمایت کردند.  نکته مهم آن است که در بین آنها افرادی هستند که قصد دارند  برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2018 در فدراسیون روسیه به کشور روسیه سفر کنند. تیم ایران نیز از شانس خوبی  برای شرکت در این مسابقات برخوردار است  و برای گردشگران ایران ، روسیه در سالهای اخیر  به یک مرکز جاذبه مبدل شده است.  تابستان سال 2018 میلادی  هواداران  تیم ملی فوتبال ایران قصد دارند هم فوتبال و هم روسیه را ببینند. هیچگونه «هیولای ترسناک فوتبالی» آنها را نمی ترساند و تأثیری بر انتخاب آنها نخواهد داشت.

عباس اسماعیل بیگی  رئیس کانون هواداران پرسپولیس در مصاحبه با « اسپوتنیک»  در این خصوص اظهار نظر نمود.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =