ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا خواست تا توضیحی "جامع و روشن" درباره اتهامات ویکی‌لیکس علیه فعالیت‌های هکری سیا ارائه دهد که "تهدیدی جدی علیه امنیت بین‌الملل" است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی،‌ ماریا زاخارووا،‌ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست هفتگی‌اش گفت: از سرویس‌های امنیتی واشنگتن می‌خواهیم تا درباره افشای اسنادی از طرف ویکی‌لیکس پاسخی جامع و روشن بدهند و اگر چنین اطلاعاتی علیه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تایید شد،‌ باید بدانند که تهدیدی جدی علیه جهان و امنیت بین‌الملل به وجود می‌آید.

به گفته زاخارووا،‌ مسکو "گاهی" اطلاعاتی درباره فعالیت‌های سرویس‌های ویژه آمریکا دریافت می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که "چنین گزارش‌هایی همواره تایید شده اما با این حال تلاش‌هایی برای دستکاری اطلاعات و حذف آن از تیتر اول اخبار صورت گرفته است."

سه‌شنبه گذشته، ویکی‌لیکس اولین سری اطلاعات مربوط به اقدامات هکری(سیا) را منتشر کرد. طبق این اسناد،‌ اقدامات هکری مخفیانه سیا شامل هک رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌های هوشمند با هدف جمع‌آوری صوت بوده است؛ حتی در صورت خاموش بودن این دستگاه‌ها اقدامات هکری صورت گرفته است.

پس از انتشار اطلاعات سازمان سیا توسط پایگاه افشاگری ویکی لیکس، کاخ سفید قول داد که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا مسئولین این درز اطلاعات را پیدا کند.

مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن تمام تلاش خود را خواهد کرد تا افرادی را که در لو رفتن اطلاعات سازمان سیا دست داشتند، به پای میز محاکمه بکشاند.

وی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، گفت: اگر همانطور که می‌گویند این اسناد از سازمان سیا باشد این یکی از ضربه‌های شدیدی است که در این اواخر به امنیت ملی آمریکا وارد شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =