استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ ممنوع است

ایرنا نوشت : رئیس کل دادگستری البرز نسبت به استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای های انتخاباتی هشدار داد.

احمد فاضلیان، افزود: اگر در این خصوص موردی مشاهده یا گزارش شود برخورد جدی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: آنچه در هرانتخاباتی مهم است اصل حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است؛ این حضور به منزله یک رفراندم و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و شهداست که موجب امید و خوشحالی دوستداران انقلاب و یاس و سرخوردگی دشمنان خواهد بود.
فاضلیان در ادامه به تجربه موفق برگزاری انتخابات مجلس دهم در استان البرز اشاره و اظهار داشت: به دلیل عملکرد مطلوبی که شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان و نیز هماهنگی شکل گرفته در بین دستگاه‌های مرتبط، در انتخابات گذشته شاهد کمترین تخلف در مراحل مختلف انتخابات بوده ایم.
وی منشا بسیاری از تخلفات انتخاباتی را خلاهای قانونی دانست و بیان کرد: در تلاش هستیم در سال 96 نیز با استفاده از تجربه انتخابات مجلس دهم، از بروز تخلفات پیشگیری کرده و از تشکیل پرونده‌های قضایی نیز جلوگیری کنیم.
رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر پیگیری سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در انتخابات گفت: باید قبل از پایان سال، بخشنامه جامعی تهیه شده و برای اجرا خطاب به همه دستگاه‌های دولتی و مطبوعات ابلاغ شود.
فاضلیان افزود: یکی از نگرانی‌هایی که از هم اکنون وجود دارد این است که برخی در مطبوعات و فضای مجازی با هدف تخریب نامزدهای احتمالی فعالیت می کنند بنابراین حتما باید فضای مجازی به خوبی رصد شده و در جایی که احساس کنیم از حدود قوانین تخطی می‌شود با آن برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همچنین اداره کل ارشاد استان باید دستورالعملی را تدوین و به همه نشریات و سایت‌های استانی ابلاغ کند تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.
فاضلیان با اشاره به تعبیر «حق‌الناس» که رهبر انقلاب برای آرای مردم به کار برده‌اند اظهار داشت: هر آنچه از صندوق‌های رای بیرون بیاید باید مورد احترام قرار گیرد، کسی حق ندارد با بیان و قلم خود، انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات کم‌رنگ کند.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه حضور افراد حاشیه‌دار برای سخنرانی در آستانه انتخابات و ایام تبلیغات را یکی از مشکلات استان‌های کشور عنوان و افزود: در استان البرز اگر شورای تامین در مورد حضور فردی به این جمع‌بندی برسد که سخنرانی وی بلامانع است گروه یا فردی حق ندارد در سخنرانی اخلال ایجاد کند و دستگاه‌های متولی موظف به تامین امنیت آن مراسم هستند.
فاضلیان با تاکید بر برنامه‌ریزی متولیان انتخابات برای مراحل تایید صلاحیت، پس از احراز صلاحیت و اعلام نتایج ابراز امیدواری کرد همه دستگاه‌ها با همدلی به مانند انتخابات مجلس دهم بستر مناسبی را برای خلق حماسه‌ ماندگار توسط مردم انقلابی استان البرز فراهم کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =