۳۰۰۰ واحد مسکونی  برای مددجویان ساخته می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت:۳۰۰۰ واحد مسکونی سال ۹۶ برای مددجویان استان لرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،جاسم محمدی فارسانی ظهر امروز در حاشیه جلسه ویژه ایجاد بازارچه‌های دائمی برای مددجویان کمیته امداد استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد به اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن اشاره کرد و اظهارداشت:در سال ۹۵ بالغ بر هفت میلیارد تومان در سر فصل‌های مختلف برای مسکن مددجویان هزینه شد.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز در حوزه مسکن برنامه داریم تا سه هزار واحد مسکونی با اولویت مناطق روستایی و عشایری در استان لرستان ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان عنوان کرد: منابع عمومی و اختصاصی کمیته امداد استان لرستان در سال ۹۵ بدون لحاظ کردن تسهیلات بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان بوده است که با احتساب تسهیلات بانکی و سایر منابع این مبلغ حدود ۲۳۵ تا ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در استان لرستان ۶۴ هزار و ۸۲۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان لرستان هستند که از این تعداد بالغ بر ۲۸ هزار نفر مستمری بگیر این نهاد هستند.

محمدی فارسانی گفت: در طول ۳۸ از انقلاب اسلامی تاکنون ۸۲ هزار خانوار در استان لرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: ماهانه چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان لرستان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان اظهارداشت: در سال ۹۵ چهار هزار و ۱۵۶ فقره وام قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد لرستان را هشت هزار و ۴۵۶ نفر برشمرد و گفت: تعداد حامیان این ایتام به صورت حقیقی و حقوقی ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

محمدی فارسانی عنوان کرد: امسال حامیان بالغ بر ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ایتام استان لرستان کمک کردند که بخشی از این حمایت‌ها مربوط به حامیان خارج از استان بوده است.

وی بیان کرد: شش هزار و ۶۰۴ فقره کمک جهیزیه به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد و تلاش می‌شود تا پایان سال نیز هیچ پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه نداشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به اینکه امسال هفت هزار و ۹۳۵ نفر از زنان سرپرست خانوار مددجو، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، گفت: امسال ۴۲۵ مددجو مورد معافیت سربازی قرار گرفتند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =