نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اظهارات اخیر دریابان شمخانی در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا " گفت: من از نوع تحلیل و نگاه آقای شمخانی متاسفم.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آقای شمخانی باید نگاه خود را به آرایش چهره‌ها، احزاب و جریانات سیاسی کشور اصلاح کنند و نگاه عمیق‌تری نسبت به این دسته بندی‌های جامعه داشته باشند.


به گزارش فارس حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی اظهار داشت: انتظارمان از ایشان به عنوان یک رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس این بود که نگاه عمیق‌تر و همه جانبه‌تری به مسائل داشته باشد.

سعیدی با تاکید بر اینکه شرایط امروز ما با هیچ زمانی قابل مقایسه نبوده و صحنه‌ها بسیار شفاف و روشن است، تصریح کرد: در شرایط فتنه و غباری که پس از رحلت پیامبر(ص) صورت گرفت، دیدیم که بسیاری از نزدیکان و یاران ایشان دچار تزلزل و انحرافی شدند که کمتر کسی آن را باور می‌کرد و در همین شرایط بود که برخی از شخصیت‌های بزرگوار مانند حضرت عمار وارد عرصه روشنگری برای جامعه اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه تنها راه موفقیت، اتکا به محور ولایت و حق است، حضرت زهرا(س) را بهترین الگو و بزرگترین پرچمدار عرصه سیاسی در برابر فتنه‌گران دانست و افزود: اینکه حضرت عمار در تاریخ درخشان شد به خاطر تیزبینی ایشان بود که ظواهر را نمی‌دید بلکه به پشت صحنه‌ها توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: با شناختی که از آقای شمخانی داریم و نیز با توجه به سابقه درخشان ایشان، امیدواریم این دیدگاه خود را اصلاح کنند چرا که بنده در همین چند روز با مراجعاتی که داشتم، صحبت‌های تندی را شنیدم.

سعیدی ادامه داد: ایشان باید نگاه خود را به آرایش چهره‌ها، احزاب و جریانات سیاسی کشور اصلاح کنند و نگاه عمیق‌تری نسبت به این دسته بندی‌های جامعه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بسیاری از مدح و ذم‌ها به دلیل میزان پیوستگی افراد به ولایت و بریدن آنها از ولایت است، جمله بسیار مهمی است و ما می‌بینیم اگر حضرت ابوذر به عنوان یک چهره برجسته در تاریخ اسلام معرفی می‌شود، به خاطر سابقه جبهه، میزان نماز شب و احکامی که از پیامبر داشت نبود بلکه به خاطر درک صحیح زمان و نزدیکی با حضرت علی (ع) به عنوان ولی زمان بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در کنار امام (ره) بودند برای ما ارزش دارند ولی امروز کسانی که حتی 30 سال پیش درکنار امام(ره) بوده ولی امروز در کنار رهبری قرار نمی‌گیرند برای ما ارزشی ندارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ‌های صدر اسلام که در آن گاهی پدران و فرزندان در مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند، خاطرنشان کرد: در بحث ولایت مداری بزرگترین آفت‌ها حزب محوری و توجه به دوستان است چرا که این موارد جلوی بصیرت انسان‌ها را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بسیاری از افراد که تحلیل سیاسی خوبی داشته و دارای بصیرت هستند امروز دچار تزلزل شدند چرا که موانعی مانند علاقه به فرزند، پول، زندگی، مقام و دوستان مانع آنها شده است و آنها نمی‌توانند از این موارد بگذرند.

کد خبر 64581

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    2 0
    به علي شمخاني اين وصله ها نمي چسبه آقاي سعيدي ... وقتي ايشون تو سالهاي آخر جنگ فرمانده نيروزميني سپاه بود و جانش را كف دستش گذاشته بود شما كجا بودي ؟ لطفا پاسخ بده !
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 1
    احتمالا جناب شمخانی و خیلی از رزمندگان دوران دفاع مقدس هم برای این نوع نگاه حضرتعالی متاسف اند زیرا اگر ریسکی هم باشد کسانی دارند ریسک می کنند که صادقانه با مسایل برخورد می کنند و کمتر دچار طیف و جناح اندیشی می شوند جناب سعیدی خوب می دانند که تشبه به مسایل صدر اسلام تنها در صورتی مصداق می یابد که تطایق معنایی وجود داشته باشد آخر این چه منطقی است که تا یک نفر حرفی از روی صداقت خیرخواهی منطق و آزاد اندیشی می زند بلافاصله محکوم به خروج می شود
  • زاله IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    0 0
    آقای سعیدی آیا رعیس جمهور محبوب تان نگاه به دوستان ندارد
  • حمید IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    0 1
    آقای شمخانی خیلی دلش می خواست که از سران فتنه و زراندوزان دفاع کند ولی نتوانست حق مطلب را ادا نماید. و وامدار آنها باقی ماند. من هم برای آقای شمخوانی با آن سوابقش متأسفم.
  • عبدالله IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 0
    قای شمخانی چقدر پست ومقام ودنیا شمارا فیب داده واقعا برایتان متاسفیمسابقه اخرتی خودرا با اینگونه بازیهای سیاسی ازدست ندهید
  • مجید IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 0
    ما قدیمیا مخلص آقا محسن و علی آقا هستیم...کاری هم به نظرات دیگران نداریم. یعنی ایثار و فداکاریهایی که از این افراد دیده ایم فراموش کنیم و گوش به کسانی مثل دکتر!!!عباسی بدهیم؟ما سرمون بره علاقه مون به این سردارا نمیره.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 0
    به نظر من آقای سعیدی باید کمی برای خودشون متأسف باشند که برای توجیه این همه خلافکاری ها صراحتا دستورات امام را زیر سؤال می برند. ایشان از خود پرسیده اند که با چه سرعتی مدارج ترقی را طی نموده اند ؟!
  • هامون IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 0
    من که تو حرفاش چیزی جز حقیقت و روراستی و سادگی و تحلیل منصفانه ندیدم .
  • شاه محمدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
    1 1
    از کسی که یک شبه به درجه دریاداری ارتقاءیابد بیشتر ازاین نمیشود انتظار داشت.
  • بابک IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    هرکس هرحرفی دررسانه ملی زدمیشودازاداندیش شمخانی یادش رفته ظفرخداراجنگ ماجنگ حق درمقابل باطل بود؛ایشان توجه بفرمان خدانداشتندکه درمقابل باطل بجنگیدحتی اگردرمقابل انهاسپاه اندکی باشیدمطمعن باشیدپیروزی بااسلام است؛بقران مراجعه کنید؛
  • محمدی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 1
    میزان برای ما سیره قولی و عملی حضرت امام و رهبری است. هرکس شفاف و روشن نسبت به فتنه و فتنه گران موضع گیری کند و دو پهلو و چند پهلو صحبت نکند روی چشم ماست وگرنه سیف الاسلام هم که باشد در مقابل همچون علی (ع)می ایستد. قرآن می فرماید الفتنه اکبر من القتل. لطفا" در اظهار نظر احساساتی نشوید.
  • بدون نام IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    من هم باآقای سعیدی موافقم خیلی ناراحت شدم وقتی در روزنامه خواندم که آقای شمخانی گفته اند که بنی صدر خئن نبود . به نظر بند خائن که زرد و سرخ نیست آقای شمخانی هم دارند در ردیف خائنین ولایت و نظام قرار می گیرند . طلحه و زبیر هم خائن نبودند ولی بعد در خیانت به اهل بیت اول خائن شدند . واقعا متاسفم
  • حیدر IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    ایا این تشابهات تاریخی قابل استناد است؟
  • بدون نام IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    آقاي سعيدي تحمل نظر مخالف ارزش بزرگی است
  • hاحمد IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    از این بیشتر به یاران انقلاب بدبین نباشید ایشان از سرداران رشید انقلاب هستند
  • حسن حسنی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    نمی دانم چرا کسی از دیدگاه کسی خوشش نمی آید به راحتی برای کوبیدن او از اسلام ، پیامبر و یارانش هزینه میکند و خود و خودش را مصداق ابوذر و عمار می داند آیا این بصیرت است ؟پناه بر خدا
  • سمین IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    زنده باد سردار بزرگ اسلام علی شمعخانی چطور است هیچ کس حق هیچ گونه اظهار نظری ندارد هرکس گفت به به خیلی خوب می شود اما اگر یک اما به کار برد بدترین آدم و خائن به انقلاب و کشور می شود حتی اگر علی شمعخانی باشد با آن سابقه درخشان . خدا رحم کند
  • بدون نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    اگه همه مثل آقای حسین شریعتمداری اظهار نظر کنند شما راضی میشید !؟
  • بدون نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    متاسفانه طیفی در حال شکل گیری است که زحمتکشان برای این انقلاب را نشانه گرفته اند و بهترین راه را جا کردن خودشان به جای یاران پیغمبر می بینند.
  • داروک IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    چون آقای شمعخانی آن حرفهایی رانزد که مجری دلقک و خود فروخته می خواست، پس می بایست تهدید شود، می بایست دشنام بشنود...
  • احمد IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    چه قدر به تاریخ اسلام ظلم می کنید ؟ حداقل از یه چیز دیگه مایه بزارید خودشونو در حد بزرگان صدر اسلام میدونن!!!
  • حسين IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    بنده ي حقير مدت زمان اندكي در جبهه بودم.بنظرم آقاي شمخاني كاملا"درست و به حق مي گويند.آنهايي كه جبهه نبودند حق اظهار نظر ندارند.زيرا بسيجي بعد از جنگ هستند.
  • بدون نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    منم متاسفم براش
  • علیرضا IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    هرکس نظری جز نظر آقایان داشته باشد راه خطا رفته است ؟ !!! خدا عاقبتمان را به خیر کند آیا غیر از این است که این نوع نگاه ، دید استبدادی ست؟
  • بدون نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    كسي نيست بگه آقاي سعيدي زماني كه شمخاني تو جبهه بودو براي آسايش و ديگران با دشمن ميجنگيد شما كجا بوديد
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    با این تفکر همچون اقای سعیدی دیگر هیچ کس برای انقلاب باقی نمی ماند جز همفکران طیفی خودشان. متاسفیم
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    اقای سعیدی فکر کردید همه مردم این چند نفری هستند که دورورتان پرسه میزنند تاکسی مخالف نظر شما صحبت مکنه شروع میکنیداز زمان پیامبر اسلام بحث کردن
  • حیران IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 1
    موافق= عمار ، یاسر، ابوذر و..... مخالف = طلحه ، زبیر،معاویه، یزید،شمر و......
  • بدون نام DE ۰۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    به عنوان يك رزمنده دفاع مقدس با تحليل سردارشمخاني در خصوص بني صدر كاملا موافقم
  • سینا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    كسي نيست بگه آقاي سعيدي زماني كه شمخاني تو جبهه بودو براي آسايش ورفاه ديگران با دشمن ميجنگيد شما كجا بوديد.قرار نیست همه مثل شما فکر کنند.
  • مهندس مکانیک IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    دوستان عزیز،به نظر من پیامبر و امامان و اصحابشان همه وقت الگو و راه روشن هدایت هستند،شمایی که با این قیاس مخالف هستید اگر به الگو بودن اهل بیت اعتقاد دارید مثل نمونه بالا سخنی،حرفی،حدیثی از امامان و اصحاب بگویید که بتوان رفتار برخی از سران که به قول شما حرفهایشان از سر خیرخواهی و صداقت است را با آن مطابقت داد وگرنه اینکه بگوییم نباید وقایع امروز را با صدر اسلام مقایسه کرد مطمئنا نظر به تکرار تاریخ داریم و عبرت از آن را به فراموشی میسپاریم.
  • خودمونی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    دراین دوره هرکس حرف حقیقت رابزند سریع اورا به معاویه ویزید وصلش میکنند خود آقای سعیدی به چه کسانی وصل شده که همینطور به همه برچسب میزند
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    اصلا تا حالا فکر کردین چرا درصد زیادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بیشتر موارد تفاهم دارن
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    دوستی که تطابق با صدر اسلام را به فرض انطباق سیاسی امروز مجاز می دانند خوب است سری به سرگذشت اخباریون بزنند و همین طور مطالعه ی چندی در خصوص سازوکار انطباق آن هم در بعد تاریخی صورت دهند آن وقت به وضوح خواهند دید که خطر استفاده ی نابجا و نامانوس از این مستندات تاریخی تا چه حد می تواند مهلک باشد یک فرض ساده این است که راه برای طرف مقابل هم باز است می تواند این انطباق را صورت دهد آن وقت شما خیال می کنید با این وصف آن چه که ذبح می شود چه است؟ جز حق و حقانیت؟
  • پزشک BR ۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    من نمی دونم چرا وقتی از تاریخ اسلام صحبت میشه آقایان هیچ حرفی از خوارج نمیزنند؟ مگر در تاریخ خوارج نبودند؟ بنظر من الان خیلی از آقایان مدعی!! که دیگران را محکوم میکنند و برچسب میزنند اگر در زمان علی (ع) بودند در صف خوارج و در مقابل امام بودند..
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    درود برسردار اسلام و ایران آقای شمخانی
  • حسيني IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    آقاي سعيدي شما بهتره اول برويد به مجري دكترتون فرق 22ميليون دلار با 22ميليون تومان را ياد بدهيدبعداز شمخاني انتقاد كنيد
  • حسيني IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    آقاي سعيدي شما بهتره اول برويد به مجري دكترتون فرق 22ميليون دلار با 22ميليون تومان را ياد بدهيدبعداز شمخاني انتقاد كنيد
  • رزمنده اسلام AU ۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    این اقای محترم از زیر پتو داشته واقیع جنگ رو دنبال میکرده!حالا هم بعد از شهید شدن اونهمه جوون این مملکت ایشون داره تفرقه افکنی میکنه صرفا برای منافع خودش هم تیمی های خودش.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    احتمال به یقین این شمخانی هم از عناصر سیا و مهره فریب خورده است مثل محسن رضایی که 30 سال تو جبهه فریبکاری می کرد حالا چرا از جون خودشون گذشتند رو دیگه از بزرگان انقلاب آقایان سعیدی،حسینیان،رسایی،شجوعی و امثالهم بپرسید
  • رضا شیرازی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    من برادر شمعخانی رو 30 ساله میشناسم وشاهد خدمات ایشون بوده ام اما نمی دونم این آقا کیه لطفا معرفیشون کنید.
  • محمد از قم IT ۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    تا روزی که هنوز کسانی مثل این آقای سعیدی با نهایت .......درود بر همه حق طلبان و حق گویان مثل آقای شمخانی .
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    نمیدانم مفهوم قبول فرماندهی نیروی دریایی در زمانی که امریکا مستقیما وارد جنگ با شناورهای ما شد برای آقای سعیدی چه چیزی را بیاد می آوزد راستی آن موقع صدایی از آدمهای پرهیاهو امروز در نمی آمد چرا؟ لابد تمرین شجاعت می کردند.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    میزان حق گویی افراد سودی است که از ان حرف می برند حالا سوال اینکه شمخانی با حرف های که زد جز دشمن تراشی برای خود کاری نکرد اگر دنبال مقام بود مثل اقای سعیدی انطرف می ایستاد اگر کسی الان حق را می گوید مقام و رتبه ای نمی گیرد
  • رحیم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    1 0
    ی راه حل : لطفا هیچکس فکر نکنه! بجای همه ی اقایان جناب شریعتمداری و بجای همه ی خانمها خانم فاطمه ی رجبی حرف بزنن تا اقای سعیدی راضی بشن.
  • ایشان تاریخ اسلام رو درست نخوندن IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    0 0
    بعد از پیامبر ابوبکر آمد و بعد از دو خلیفه دیگر حضرت علی علیرغم میل باطنی حکومت رو به خاطر نظر مردم قبول کرد واگر خواست مردم نبود حضرت علی حکومت را که از نعلین پاره ایشان هم بی ارزش تر میدانست قبول نمیکرد
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    3 0
    آقای سعیدی شما که علم دین می دانید چطور میخواهید جواب خدا را بدهید که به این راحتی یک نفر را به طلحه و زبیر نسبت می دهید؟ ما شنیدیم انسانهای مومن خداترس هستند ولی اتهام افکنی های شما چیزی از خداترسی نشان نمی دهد
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    2 0
    آقاي سعيدي بفرمايند كه در دهه آخر حكومت منحوس پهلوي و دهه اول حيات مبارك جمهوري اسلامي كجا بودند؟! واقعا خنده داره كه تازه از راه رسيده ها مدعي همه چيز شدند؟!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    2 0
    واقعاجسارت میخواهدکه به شیرمردانی که ازخاک ایران باجان ودل دفاع کردندتهمت زد وجای شگفتی است که کسانی به خودشان اجازه ی این گستاخی رامیدهند که حتی رنگ جبهه روبه چشم ندیدند
  • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۶
    2 0
    گفتار آقای سعیدی نشان می دهد حب دنیا و عشق بی کران به پست و مقام چگونه آدمی را به حضیض دروغ پراکنی و وارونه جلوه دادن حق و حقیقت فرو می برد، خدایا خودت ما را از لنجزار دنیا محافظت بفرما
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
    2 0
    داریم به کجا میریم ! کسی که جونشو واسه نظام گذاشته رو اینجور داریم میکوبیم ! ای بابا...سیاست چه ها که نمی کنه!
  • حبیب CA ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    2 0
    دریابان شمخانی دنبال پست ومقام نیست مثل خیلی های دیگه