رئیس مجلس در پاسخ به سئوالی در مورد تأثیر اقتصاد مقاومتی بر زندگی مردم،‌ اشاره‌ای به عملکرد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد کرد و گفت: توجه داشته باشید که در سال 91 و 92 تشنج‌های اقتصادی شدید داشتیم.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني رئيس مجلس در نشست خبري امروز-دوشنبه،23 اسفند- خود با اهالي رسانه در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد«آيا در خصوص رابطه ايران و مصر، سيگنال هايي از جانب مصر دريافت كرده ايد؟»، گفت: مصر و ايران كشور با سابقه تمدني قوي در منطقه هستند و از يك رشد يافتگي خوب برخوردار هستند،‌هميشه توجه اين بوده كه روابط ايران و مصر منطقي باشد، ما به خاطر رفتاري كه در آن زمان انجام شد دچار نقصي در روابط شديم اما حالا شرايط تغيير كرده است و هر اقدامي كه منجر به روابط عادي ايران و مصر شود، استقبال مي كنيم. مصر كشور مهمي است اما گام هايي كه برداشته شده است منتج به ارتباطات عميق نشده است.

رئيس مجلس در پاسخ به سئوالي در مورد تأثير اقتصاد مقاومتي در زندگي مردم و خلاءهاي قانوني در مسير اجراي اقتصاد مقاومتي،‌ پاسخ داد: خلاءهاي قانوني زيادي در اين زمينه نداريم چون چند قانون تصويب شده است و بهبود فضاي كسب و كار خيلي به اين موضوع كمك كرد. مشكل اما در مقام اجرا است و ستاد اقتصاد مقاومتي كه در دولت به وجود آمده است گام هاي خوبي برداشته اند و تصورم اين است كه چند سالي مستمر بايد روي اين موضوع كار كنيم،‌برخي از كارخانه هاي ما خوابيده بود كه راه افتاده است و تحرك آغار شده اما هنوز بايد كار كنيم.

لاريجاني تأكيد كرد: توجه داشته باشيد كه در سال 91 و 92 تشنج هاي اقتصادي شديد داشتيم و نزديك به 40 درصد تورم بود كه الان اين‌ها نداريم، ولي همچنان مشكلات اقتصادي داريم و فكر مي كنم تمركز دولتمردان بايد بر اقتصاد باشد.

زماني كه خبرنگار ديگري پشت تريبون رفت تا سئوالي بپرسد رئيس مجلس با خنده به او گفت: يكم بلند تر هم صحبت كنيد خوب است.

سرانجام رئيس مجلس در پاسخ به سئوال اين خبرنگار كه در مورد «نقش مناطق آزاد در اقتصاد ملي» مطرح شد، گفت: دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه داد . مناطق آزاد منطقه‌های ویژه‌ای هستند که سال آینده نیز در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. در این مناطق اقدامات مثبت و منفی زیادی صورت گرفته و اصل را براین گذاشته بودیم که این مناطق محل صادرات باشند اما بیشتر جنبه واردات داشتند با خود آقای ترکان صحبت کرده بودیم آرام آرام به سوی نظراتی که مدنظر است پیش بروند.

ادامه دارد...
29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =