۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۳

بسیاری از آمریکاییان این هفته پس از باز کردن روزنامه با صفحات اول رمان «دختری که لانه زنبور قرمز را لگد کرد» روبه‌رو شدند.

به گزارش خبرآنلاین، این اقدام بخشی از یک برنامه تبلیغاتی قدرتمند برای معرفی استیگ لارسن نویسنده داستان‌های معمایی سوئدی در آمریکا است. 

«لانه زنبور قرمز» سومین رمان سه‌گانه‌ای نوشته لارسن است که پیش از چاپ کتاب‌هایش درگذشت. او در سال 2004 در 50 سالگی فوت کرد.

روز سه‌شنبه این کتاب در صدر فهرست پرفروشش‌های سایت آمازون، بزرگترین سایت خرید اینترنتی قرار گرفت. این درحالی بود که کتاب‌های چاپ شده هنوز به کتاب فروشی‌های آمریکا نرسیده بودند.

این اتفاقی عجیب است زیرا به ندرت کتابی ترجمه‌شده در آمریکا پرفروش می‌شود. این سه‌گانه در سال‌های اخیر جز کتاب‌های پرفروش اروپا بوده‌اند.

از دیگر اقدامات تبلیغاتی ناشر برای این کتاب چاپ تبلیغ آن روی صفحه اول روزنامه‌های نیویورک، بوستون و فیلادلفیا و همچنین تبلیغ در سایت‌های اجتماعی فیس‌بوک و فلیکر است.

این رمان‌ها داستان دختری به نام سلندر را روایت می‌کند که کارش هک کردن کامپیوتر است، او به همراه خبرنگاری سمج به نام میکائیل بلامکویست از رازهایی پرده بر می‌دارند.

جیم میلیوت، یکی از سردبیران پابلیشرز ویکلی گفت:«لارسن پس از رمان «نام گل سرخ » نوشته امبرتو اکو بزرگترین پدیده در میان نویسندگانی است که آثارشان ترجمه شده است.» رمان اکو در سال 1983 در آمریکا چاپ شد.

سه‌گانه لارسن («دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری با خالکوبی اژدها» نام دو اثر دیگر است) توسط انتشارات آلفرد ای.ناپف منتشر شده و تاکنون 27 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته و به 44 زبان ترجمه شده است.

این انتشارات 800 هزار نسخه از «لانه زنبور قرمز» چاپ کرده، اما درمورد هزینه تبلیغات صحبتی نکرده است.

انتشارات ناپف بخشی از انتشارات شرکت رندوم هاوس است.

رویترز / 25 مه

کد خبر 64640

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین