ایرنا نوشت: پس از شکست راهبرد ضدسوری واشنگتن به دلیل همگرایی های مسکو و تهران برای حل سیاسی بحران سوریه، چهار سناتور آمریکایی یک طرح ضدروسی-ایرانی را به مجلس سنا ارائه کردند.

سناتور جان مک کین جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در بیانیه ای به ارائه قطعنامه ای علیه اقدام های ایران و روسیه در سوریه اشاره کرده است. خبرگزاری روسی اسپوتنیک امروز( پنجشنبه) گزارش داد: چهار سناتور آمریکایی پیش نویس قطعنامه ای را به سنا ارائه کرده اند که در آن اقدام های ایران و روسیه در سوریه محکوم شده است.

افزون بر جان مک کین، تیم کین، مارکو روبیو و کریس مورفی در تنظیم پیش نویس قطعنامه علیه ایران و روسیه شرکت داشته اند.
براساس این سند، حمایت های سیاسی-دفاعی ایران و روسیه از دولت سوریه محکوم شده و دفاع و محافظت از غیرنظامیان و کارکنان سازمان های امدادرسانی درخواست شده است.
در پیش نویس قطعنامه سنا گفته شده است که ایران و روسیه باید هرچه زودتر اقدامات خود را در سوریه متوقف کرده و اجازه ارسال کمک های انسانی به مناطق آسیب دیده از جنگ به ویژه در مناطق تحت کنترل تروریست ها و جنگجویان ضدسوری را بدهند.
چهار سناتورآمریکایی همچنین از ترامپ خواسته اند، راهبرد موثری را برای پایان دادن به مناقشه سوریه اتخاذ کند.
سناتورهای آمریکایی در حالی این رویکرد را علیه ایران و روسیه پیشنهاد کرده اند که واشنگتن همراه گروه متحد غربی-عربی خود شش سال پیش با جذب تروریست های افراطی، تسلیح و تجهیز آنان از کشورهای مختلف جهان حتی غرب، اعتراض های خیابانی و مسالمت آمیز مردم سوریه برای اجرای اصلاحات را به درگیری و جنگ شهرها کشاند.
حمایت گسترده غربی-عربی از جنگجویان بین المللی علیه دولت سوریه تاکنون سبب مرگ بیش از 300 هزار نفر به ویژه بین غیرنظامیان، صدها هزار مجروح، میلیون ها آواره و ویرانی گسترده شده است، ولی راهبرد سرنگونی دولت این کشور شکست خورد.
روسیه با استقرار یگان هوافضای خود و ایران هم با کمک مستشاری نظامی و همزمان ادامه راهبرد حل سیاسی بحران سوریه، سبب ناکامی آمریکا و گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =