تسنیم نوشت: جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، که در واشنگتن به‌سر می‌برد، در دیدار با وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است که ایران با حمایت از سازمان‌های تروریستی، خطری بزرگ در منطقه و جهان ایجاد می‌کند.

به گزارش «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «محمد بن‌سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی، روز پنجشنبه در واشنگتن دیدار و درباره همکاری نظامی دوجانبه بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که ماتیس و بن‌سلمان درباره آنچه «اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه» ادعا شده، گفت‌وگو و راه‌های مقابله با آن را بررسی کردند.

طبق این گزارش، بن‌سلمان پس از دیدار با وزیر دفاع آمریکا، مدعی شد: «از سوی نظام ایران که از تروریست‌ها و سازمان‌های تروریست ها حمایت می کند با خطری بزرگ و جدی در منطقه و جهان روبرو هستیم.»

وی ادعا کرد: «ما در عربستان در خط مقدم مقابله با این چالش‌ها قرار داریم.»

پیش از این، جانشین ولیعهد سعودی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در کاخ سفید دیدار کرد. طرفین در این دیدار به همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و مقابله با نفوذ ایران در منطقه تأکید کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايران ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    32 17
    اخه مردك شاهزاده بي همه چيز از تروريست ما حمايت مي كنيم يا شما كه كيسه گاز كلر اهدايي ساخت كشور منحوس شما به داعش رو ارتش عراق شناسايي كرده يا خريد تويوتا براي داعش يا رايزني با عراق براي گشايش براي نيروهاي محاصره شده داعش در الانبار ، مردك وقيح تمام انتخاري ها كه made in saudi است ، دشمن ما عربستان است و بس ، دشمن كل بشريت هست البته
  • بی نام RO ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    24 13
    یک الف بچه چه قد قدی میکنه...بیشین بابا جوجه خروس.
  • ناشناس A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    18 44
    عربستان سعودی حامی تروریست ها از قبل از برجام از این گوه خوری ها زیاد کرده . عربستان نمیتونه دماغ خودش را بالا بکشه همش بامریکا آویزون میشه .
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
      81 4
      خبرآنلاین خواهشا این نوع از بی ادبی هارو ک در شان مردم ایران نیست منتشر نکنید.دوستان شما هم اگر نقد یا نفرتی به عربستان و وهابیت دارید ، حتما انتقاد و اعلام کنید ولی بی ادبی به هیچ وجه در شان یک ایرانی نیست.
  • علی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    7 7
    خوب پس وقتی ما هم عربستان رو حامی تروریست های دنیا اعلام می کنیم از نظر اونها باید گستاخانه باشه دیگه؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
      4 10
      دوست عزيز اگر حامي تروريستها نباشه حرف شما درست باشه اما اگر واقعا حاميشون باشه نبايد فكر كنه گستاخانه است و بايد دست از اين حمايتها برداره، ضمن اينكه تقريبا همه الان مي دونند حامي همه جوره داعش كيه ديگه...
  • سام01 IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    13 4
    در هر صورت قدردمندترین کشور دنیا بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز ایالات متحده امریکا هست.نمایندگان تمام کشورها در واشنگتن سیاستها و مواضع خودشونو بیان میکنند.جالب هست شاید در خیلی موارد منافع ملی ما منطبق بر منافع امریکا باشه.امریکاییها هم وقتی به نقشه خاورمیانه نگاه میکنند بزرگترین و قدیمی ترین کشور این منطقه ایران میبینن.متاسفانه این ما هستیم که با گارد بسته با امریکا صحبت میکنیم و اجازه نمیدیم روابطمون به سطح عادی با واشنگتن برگرده.بیشترین هزینه و ضرر هم کشور خودمون داره برای این سیاست پرداخت میکنه.خاورمیانه و اعراب رو رها کنیم و بزاریم خارج از مرزهای ما هرچقدر میخوان از همدیگه بکشن حالا که قدرشناس نیستن.درهای سیاست کشور به سمت غرب و شرق بازتر کنیم.
  • علی A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    5 3
    با سلام و ادب...خدمت عزیزان..من معتقدم سیاستمداران امریکا انقدر اگاهی وبینش دارند که فرق خوب وبد و راست و دروغ را بدانند...این ساده انگاری است که فکر کنیم امریکا از روزنه عربستان یا اسراییل و....مسایل منطقه را ارزیابی میکند ..ایالات متحده امریکا اول برای حفظ منافع و اولویت های جهانی خودش فعالیت میکند، وبعد هم هرلحظه کوچکترین حرکت رقبایش را رصدمیکند...و بطور مرعی ویانامرعی باانهامبارزه میکند....اگرباایران موردی داشته باشد صرفا در رابطه با بلوک شرق میتواند باشد...من علیرغم همه مشکلات..... آمریکا را دشمن ایران نمیدانم ...من ایمان دارم که.ایالات متحده.امریکا نقش انگلیس را در منطقه و مخصوصا وقایع ایران شناسایی کرده و جهت بازسازی ورفع و رجوع آن برنامه ریزی کرده.......تاریخ بیانگر واقعیات خواهدبود