جواد زنجانی: دستگاه قضا و دادستان با تشکیل کمیته‌های ویژه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند و اجازه سوءاستفاده از فضای انتخاباتی و یا فضاهای مجازی را در تخریب چهره‌ها و کاندیداها نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ جواد زنجانی فرماندار اردبیل صبح دربازدید از مرکز ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: از امروز و با شروع مرحله جدیدی از پیش ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد فاز انتخاباتی می‌شود تا در تعطیلات ابتدای سال مسئولان و دست‌اندرکاران در فرمانداری اردبیل نسبت به انجام مراحل ثبت‌نام از داوطلبان اقدام کند.

وی با بیان این‌که همه رفتارهای سیاسی و اجتماعی رصد شده و گروه‌ها و فعالان سیاسی باید به شور و نشاط انتخاباتی و به گرم شدن فضای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کمک کنند، تصریح کرد: دستگاه قضا و دادستان با تشکیل کمیته‌های ویژه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند و اجازه سوءاستفاده از فضای انتخاباتی و یا فضاهای مجازی را در تخریب چهره‌ها و کاندیداها نمی‌دهند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه بهترین ناظر انتخابات خود مردم هستند که با تیزبینی تمام مراحل مختلف انتخابات را رصد می‌کنند، گفت: حجم انتخابات شوراهای شهر و روستا یک حجم وسیع است و در کنار آن انتخابات ریاست جمهوری نیز که شرایط متفاوت خود را دارد، به حساسیت این مرحله از انتخابات منجر شده است.

زنجانی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم دو هزار نفر در شهرستان اردبیل اعم از شهرها و روستاها در انتخابات شوراها کاندیدا شوند، بیان کرد: انتظار می‌رود در روزهای پایانی سال داوطلبان نسبت به دریافت گواهی سوءپیشینه و پیش ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان اقدام کنند تا در زمان ثبت‌نام حقیقی مشکلی از بابت ارائه مدارک و مستندات نداشته باشند.

وی با بیان این‌که باید در همه روستاها این انتخابات برگزار شده و امور مردم به دست مردم سپرده شود، تصریح کرد: عمران، آبادانی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آبادانی شهرها و روستاها منوط به قوت شوراهاست و باید نخبگان با احساس مسئولیت در صحنه حاضر باشند.

فرماندار اردبیل با یادآوری این‌که نباید عده‌ای از انجام این مأموریت و مسئولیت اجتماعی، معنوی و ارزشی شانه خالی کنند، گفت: امیدواریم در رسانه‌ها و فضاهای مجازی بستر یک رقابت سالم بدون حب و بغض و عمل به قانون و انضباط اجتماعی را شاهد باشیم که در این باب ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی به تکالیف خود عمل کنند.

زنجانی به آماده‌باش بیش از 10 هزار نفر نیروی فعال در انتخابات شوراهای شهر و روستا و نظارت معتمدان محلات و رهنمودهای بزرگان در این زمینه اشاره کرد و افزود: شهرستان اردبیل در برگزاری پرشور انتخابات در اسفند سال گذشته مقام دوم کشور را به دست آورد که امیدواریم این رتبه در انتخابات پیش رو ارتقا یابد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =