مهر نوشت: رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: هتلداران در نشستی بر عدم افزایش نرخ در نوروز ۹۶ توافق کردند و بر این عقیده هستند که خانه مسافرها می‌بایست تنها در ۷ استان فعالیت کنند.

جمشید حمزه‌زاده گفت: در جلسه‌ای که مدتی پیش با حضور همه هتلداران و اعضای جامعه هتلداری در شهر مشهد برگزار شد، همه اعضا به اتفاق توافق کردند که در ایام نوروز هیچ هتلی نرخ اتاق را افزایش ندهد. همچنین بیشتر هتلداران در استان‌ها اعلام کردند که از ده تا ۴۰ درصد تخفیف به مسافران نوروزی بدهند.

وی ادامه داد: در این جلسه بازرسان جامعه نیز انتخاب شدند. همچنین مسائل دیگری مطرح شد از جمله درباره ارزش افزوده. نظر هتلداران بر این بود که ارزش افزوده موجب افزایش نرخ اتاق هتل‌ها شده است و همین موضوع گردشگران را کمتر به سمت استفاده از هتل می کشاند. به همین دلیل باید تلاش کرد تا ارزش افزوده از هتل‌ها حذف شود تا در نهایت قیمت اتاق با نرخ کمتری برای مسافر تمام شود.

حمزه‌زاده بیان کرد: نکته دیگر درباره مدارس دولتی بود. هتلداران معتقدند که وزارت آموزش و پرورش به جای اینکه به فرهنگیان در مدارس سرویس بدهد کلاس‌های درس را تجهیز کرده و به مردم عادی نیز کلاسی به عنوان اتاق برای اقامت می دهد و در حقیقت به حوزه هتلداری ورود کرده است. بنابراین این کار خلاف مقررات جاری کشور و دخالت در امور سازمان میراث فرهنگی است. سازمان میراث فرهنگی نیز متاسفانه در این باره سکوت اختیار کرده است و به جای اینکه به داد هتلها برسد، رو به روی آنها ایستاده است.

حمزه زاده گفت: طبق ماموریتی که به وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها داده شده است هر سازمانی وظیفه خود را دادر و باید تابع ماموریت خاص خودش باشد اما جایی مانند مانند وزارت آموزش و پرورش کل مدارس را با امکانات محدود تجهیز کرده و در اختیار مسافران قرار می‌دهد. ورود این وزارت خانه به حوزه گردشگری خلاف مقررات است.

رئیس جامعه هتلداران بیان کرد: بحث بعدی که بین هتلداران بوجود آمد درباره خانه ای استیجاری بود. آخرین نظر جامعه هتلداران ایران این بود که خانه مسافرها تنها در ۷ استان باشند آن هم در ایام پیک سفر و مقصد گردشگری. مانند مازندران، گلستان، اصفهان، خراسان رضوی، اردبیل، یزد و گیلان. به این معنا که می بایست خانه مسافرها تنها در این استان‌ها آن هم در ایام نوروز و پس از سرریز هتل‌ها مسافر بپذیرند. در غیر این صورت برای برچیده شدن خانه‌مسافرها تلاش می‌کنیم. چون اکنون بسیاری از هتل‌ها در این شهرها خالی هستند آن هم به خاطر وجود همین خانه مسافرهاست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =