مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: به دنبال پایش های صورت گرفته و مثبت بودن نمونه آزمایشگاهی یکی از مرغداریها، 13 هزار قطعه مرغ به همراه تخم مرغ و دانه این مرغداری معدوم شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمودرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این اداره کل برنامه پایش و مراقبت را با هدف جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان به صورت مستمر در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: 41 مولفه هنگام پایش و مراقبت برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا مورد توجه قرار دارد که مهمترین آنها امنیت زیستی طیور در استان همدان است.

رسولی یادآور شد: مولفه های ابتلا به آنفلوآنزا فراوان است و برخی از آنها نظیر خرید و فروش غیرمجاز طیور و کنترل پرندگان مهاجر در اختیار دامپزشکی نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: پرندگان مهاجر مبتلا به آنفلوآنزا با حضور در محل زندگی طیور محلی و استفاده از آب و دانه آنها بیماری را به راحتی منتقل می کنند.

وی سیاست اصلی دامپزشکی را ریشه کنی بیماریها به ویژه آنفلوآنزا ذکر کرد و گفت: این اداره کل تمامی کانون های بیماری آنفلوآنزا را ضدعفونی و طیور مبتلا به بیماری را معدوم کرده است.

وی اضافه کرد: آزمایش از نمونه های آزمایشگاهی بیماری آنفلوآنزای مرغی به صورت مستمر در حال انجام بوده و تاکنون 26 هزار مورد آزمایش انجام شده است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =