«خبرجنوب» نوشت: تا پایان امسال تعداد دوربین های نظارت و ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر شیراز به یک هزار دستگاه افزایش می یابد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز در حاشيه برنامه آموزشي طرح «پياده تا مدرسه» با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 400 دستگاه دوربين ثبت تخلف و نظارت در سطح شهر شيراز وجود دارد كه طبق برنامه ريزي تا پايان سال تعداد آن ها بايد به يك هزار دوربين افزايش يابد. اصغر كشاورز با اشاره به تجهيز بولوار مدرس به سيستم هاي هوشمند ثبت تخلف افزود: در بولوار مدرس حد فاصل ميدان ولي عصر (عج) تا بولوار خليج فارس 8 گيت ثبت تخلفات نصب شد كه هر گيت شامل 4 دوربين است و جمعاً 32 دوربين تخلفات اين محور را از هفته آينده ثبت خواهد كرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيشتر محورهاي شرياني و اصلي شهر به سيستم ثبت تخلف و نظارت ترافيك مجهز شده است.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز در خصوص اجراي طرح «پياده تا مدرسه» اظهار داشت: اين طرح در زمينه آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان و آشنايي آنان با اين مقوله و نيز ارتقاي خلاقيت و نوآوري كودكان در فرآيندهاي اجتماعي برگزار شد.
كشاورز ادامه داد: يكي از مواردي كه به ويژه در حوزه فرهنگي حمل و نقل بر آن تاكيد داشتيم بحث آموزش كودكان در قالب برنامه هاي متفاوت فرهنگي است كه تا كنون تعداد زيادي برنامه فرهنگي از جمله تئاترهاي خياباني، تشكيل کمپین های مختلف و فعال کردن پارک های ترافيك به منظور آموزش كودكان انجام شده است و در اجراي اين برنامه ها به گونه اي عمل شده كه كودكان با فرهنگ انسان محوري آشنا شده و بدانند همه چيز ماشين نيست. علاوه بر آن اجراي اين برنامه ها كودكان را در برابر خطراتي كه آن ها را تهديد مي كند ايمن خواهد كرد.
وي اضافه كرد: اجراي اين برنامه علاوه بر نكات ايمني موجب افزايش مهارتهاي زندگي و استقلال كودكان مي شود و اين برنامه نيز مانند برخي ديگر از برنامه ها از جمله بزرگداشت قربانيان تصادفات رانندگي براي اولين بار در شيراز برگزار شده و به عنوان الگويي براي ساير شهرهاي كشور مطرح است.
وي در خصوص علت بسته شدن برخي از خيابان ها و انشعابات اطراف ميدان امام حسين (ع) طي روزهاي اخير كه موجب سردرگمي مردم شده است گفت: تصميم در خصوص بسته يا باز شدن هر خيابان با شوراي حمل و نقل و ترافيك است اما در خصوص يك طرفه شدن بخشي از خيابان پوستچي اين اقدام به مدت يك ماه به صورت آزمايشي انجام مي شود و در صورت مثبت بودن نتيجه آن پس از گذشت مرحله آزمايشي، دائمي خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =