رییس جمهور در نخستین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به استان مازندران رفت و مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در شهرستان بهشهر را افتتاح کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور، حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید کاغذ امیرآباد با توضیح مسئولان در جریان اقدامات و فعالیت های این مجموعه صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث شده قرار گرفت.

کارخانه تولید کاغذ امیرآباد وابسته به شرکت کاغذ تبریز با ظرفیت تولید سالانه ٥٥ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در شهرستان بهشهر با اعتباری بالغ بر ٢٢٠٠ میلیارد ریال احداث و برای ١٧٥ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

رییس جمهور در حاشیه افتتاح مجتمع کاغذ امیرآباد در گفتگو با خبرنگاران، گفت: بسیار خرسندیم که در سالروز میلاد امیرمؤمنان واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف نمی‌توانستند فعال شوند،  با حل مشکلاتشان در یکی دو سال اخیر توانسته‌اند ، فعال شوند و فعالیت خود را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در اواخر سال 95، فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بخشی از نیازهای کاغذ کشور  توسط این بنگاه و مؤسسه اقتصادی تأمین می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از نیازمندی کاغذ کشور از خارج تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: باید به سمت خودکفایی کاغذ حرکت کرده و در عین حالی که مسیر رقابتی ادامه می‌یابد از تولید داخلی، حمایت کنیم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ما باید از طریق تعرفه و حمایت از تولید داخلی در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم؛ چرا که در کشور، این توان و ظرفیت وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم توان تولید کاغذ و تأمین نیاز در داخل کشور وجود دارد ،گفت: بسیار خوشحالم که این واحد تولیدی را فعال می‌بینیم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. این مجتمع دارای تجهیزات بسیار خوبی است و از لحاظ مهندسی کار بزرگی صورت گرفته است و تصفیه‌خانه عظیمی در کنار این کارخانه ایجاد شده است و کاملاً با استانداردها همخوانی دارد و کاغذ بسیار مطلوبی را تولید می کند. 

افتتاح فاز 2 بندر امیرآباد

رییس جمهوری همچنین در ادامه سفر یک روزه به استان مازندران با حضور در بندر امیر آباد، فاز ۲ این بندر را افتتاح کرد.

افزایش ظرفیت اسمی بندر از ۴ میلیون و 500 هزار تن  به ۷  میلیون و 500 هزار تن با احداث ۶ پست اسکله به طول ۱۱۲۵ متر و لایروبی به حجم ۱۵ میلیون متر مکعب  با همت وزارت راه و شهرسازی از مهم ترین ویژگی های طرح ساماندهی بندر امیر آباد است.

این طرح با اعتبار یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری با تلاش های دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و تحقق تولید و اشتغال  در استان مازندران بهره برداری شد.

بندر امیرآباد تنها بندر در شمال کشور است که به  خط ریلی متصل می شود.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    0 0
    ربطش به نخستین روز ثبت نام چیه؟ منظورتون اینه به جای اینکه بره ثبت نام کنه رفته دنبال کارای مردم و خدمت به مردم. خب اینکه طبیعیه کس دیگه ای هم نرفته ثبت نام کنه. بیشتر افراد مهم میذارن برای روزهای آخر.