رژیم صهیونیستی با درخواست ‪ ۱۸۹‬کشور عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای ان پی تی، مبنی بر خاومیانه عاری از تسلیحات هسته ای مخالفت کرد.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی پرس تی وی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: پس از آنکه سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را صادر کرد و طی آن خواستار خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای شد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اقدام جامعه بین‌المللی را محکوم کرد.

موضع رژیم اسرائیل در خصوص محکوم کردن قطعنامه سازمان ملل متحد پس از آن مطرح شدکه ‪ ۱۸۹‬کشور عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای روز جمعه گذشته به توافقی در خصوص عاری کردن خاورمیانه از تسلیحات هسته ای، دست یافتند.

بیانیه ‪ ۲۸‬صفحه‌ای اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای از تمامی کشورهای خاورمیانه خواسته بود تا در کنفرانسی که قرار است در خصوص عاری کردن منطقه از تسلیحات کشتار جمعی در سال ‪ ۲۰۱۲‬میلادی برگزار شود، شرکت کنند.

بر اساس توافقی که روز جمعه گذشته بین ‪ ۱۸۹‬کشور عضو ان پی تی به دست آمد، همچنین بر اهمیت پیوستن رژیم صهیونیستی به امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و قرار گرفتن تاسیسات اتمی این رژیم تحت بازرسی‌های کامل اژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ، تاکید شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس بازنگری در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای، روز گذشته ( شنبه ) اعلام کرد که اسرائیل در کنفرانسی که قرار است سال ‪ ۲۰۱۲‬میلادی در همین خصوص برگزار شود ، شرکت نخواهد کرد.

وی در همین خصوص با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: اسرائیل قادر نخواهد بود تا در اجرای قطعنامه شرکت کند.

وی در ادامه با ریاکارانه و ناقص توصیف کردن قطعنامه مذکور در همین خصوص گفت:
قطعنامه مذکور واقعیات موجود در منطقه خاورمیانه و همچنین تهدیداتی که متوجه این منطقه و کل دنیا است را نادیده گرفته است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی، خود ششمین قدرت اتمی جهان محسوب می‌شود و تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه خاورمیانه است.

رژیم صهیونیستی به مدت ‪ ۴۰‬سال با کمک ایالات متحده آمریکا توانسته است تا تسلیحات اتمی خود که حدود ‪ ۲۰۰‬کلاهک هسته‌ای برآورد شده است را از دید جهانیان مخفی نگاه دارد.

آمریکا نیز روز جمعه گذشته بار دیگر بر حمایت دیرینه خود از پنهانکاری های اتمی رژیم اسرائیل صحه گذاشت و با انتقاد از قطعنامه و تصمیم سازمان ملل متحد، مخالفت شدید خود را با پیشنهاد پیوستن اسرائیل به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای، رسما اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =