ایرنا نوشت: وزارت دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای شایعه بروز جنگ در شبه جزیره کره و حمله آمریکا به کره شمالی را تکذیب کرد.

دامنه این شایعات پس از آن گسترش قابل توجهی یافت که آمریکا در اقدامی تحریک آمیز ناوهای جنگی و هسته ای خود را روانه آبهای شبه جزیره کره کرده و این ناوها تا آخر هفته جاری در این منطقه مستقر خواهند شد.

حتی کره شمالی هم این مساله را مورد توجه قرار داده و گفته است که اگر آمریکا واقعا خواستار جنگ است، این کشور نیز آرزویش را به هر شکلی که مایل باشد، برآورده خواهد کرد.

در همین حال بیانیه امروز وزارت دفاع کره جنوبی خاطر نشان می کند که چنین مسائلی صحت ندارد و آمریکا بدون رایزنی با کره جنوبی اقدامی نخواهد کرد.

با این حال وزارت دفاع کره در بیانیه خود از مردم و افکار عمومی خواسته است فریب این گزارش ها را نخورند و نگرانی و هراس نداشته باشند.

این بیانیه می افزاید که بسیاری از گزارش ها مبالغه آمیز است و به رغم وجود تنش ها در منطقه، هیچ دلیلی برای جنگ وجود ندارد.
در شرایطی که این کشور خطر جنگ را تکذیب می کند، «مون سانگ گیون» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی هم گفته است که ارتش این کشور با مشارکت آمریکا آماده مهار تحرکات کره شمالی است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم نوشته است که اقدام دولت ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمله بی سابقه مستقیم موشکی به پایگاه هوایی در سوریه نگرانی های مردم کره جنوبی را در خصوص چنین حمله پیشدستانه ای علیه کره شمالی بیشتر کرده است.

با افزایش شایعات مبنی بر شروع یک درگیری نظامی میان کره شمالی و آمریکا، وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای گزارش ها و شایعات منتشر شده را تکذیب کرد و از مردم خواسته است آرامش خود را حفظ کنند.

اوراق های تبلیغاتی در کره جنوبی و در تارنماهای این کشور نیز توزیع شده است مبنی بر اینکه جنگ آمریکا با کره شمالی به زودی در ماه جاری میلادی شروع خواهد شد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه خود از مردم خواسته است به این مسایل توجهی نداشته باشند و تاکید کرده است که چنین شایعاتی صحت ندارد.

امروز «مون جایه این» نامزد انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی هم در سخنانی گفت که آمریکا بدون هماهنگی با کره جنوبی اقدامی در رابطه با کره شمالی نخواهد کرد.

وی افزود: مصالح کره جنوبی و مردم باید در نظر گرفته شود و موضوعاتی چون جنگ باید قبل از هر چیز در داخل کره جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کره جنوبی می گوید که آمریکا به این کشور اطمینان داده است تا قبل از رایزنی میان طرفین هرگز اقدامی نظامی علیه کره شمالی نخواهد کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانمهر IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    0 7
    لعنت بر ترامپ خود خواه که چون میخاد خودی نشون بده ..... آتش و جنگ و خونریزی و آشوب جهانی برپا می کنه که این آتیش دامنگیر ملت و کشور خودش هم میشه ...