نخستین مواضع انتخاباتی ابراهیم رئیسی؛ امتناع داشتم که نامزد شوم اما.../ اعلام رسمی استقلال از جمنا

کاندیدای نهایی جمنا گفت: حامیان و ستادهای کاندیدا باید خودشان در چارچوب قانون ببینند. آن‌چه می‌تواند برای یک کاندیدا و برای مجموعه دست‌اندرکار انتخابات محور باشد قانون است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی امروز با حضور در ستاد انتخابات برای اولین بار کاندیدای ریاست جمهوری شد.

وی که در لیست نهایی جمنا در رده اول قرار گرفته است، در جمع خبرنگاران گفت: پاینبدی به قانون وظيفه همه است به ويژه كساني كه مجري قانون هستند.

رئیسی گفت: امروز نظام دموكراسی و انتخابات و مراجعه به رای مردم بدون توجه و پايبندی به قانون امكان پذير نيست. حتما كانديداها بايد بيش از مردم خود را به قانون پايبند بدانند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: حاميان و ستادهای كانديدا بايد خودشان در چارچوب قانون ببينند. آنچه می تواند برای يك كانديدا و برای مجموعه دست اندركار انتخابات محور باشد قانون است.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم به نشست خبری آمد. وی گفت: هنگام ورود به وزارت کشور خبرنگاران و عکاسان که زحمت کشیدند مقداری ازدحام جمعیت بود عذرخواهی می کنم اگر در این ازدحام به خبرنگاری سخت آمده باشد.

وی افزود: یاد امام، شهیدان، جانبازان و ایثارگران و همه زحمت کشان نظام را گرامی می داریم، برای ایثارگران طلب صحت و سلامت کنیم. مراجعه به آرای عمومی اساس تشکیلات نظام را شکل می دهد. رأی مردم تشریفاتی نیست رأی مردم حقیقتا سرنوشت بخش های مختلفی از کشور را رقم می زند. مردم عزیز ما در همه انتخابات فرصت دارند برای بازنگاهی به آنچه برگزیدند و ارزیابی نسبت به آنچه انتخاب کردن، اراده کردن و تصمیم گرفتن برای آینده کشور.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما بعد از گذشته قریب به 4 دهه انقلاب دولت های مختلف آمدند و اقدامات خوبی را به سهم خود انجام دادند و گام های خوبی برای پیشرفت کشور برداشتند. باید اقدامات همه دولت ها را ارج نهاد. لکن با توجه به تلاش های انجام شده وضعیت کشور در وضعیتی است که مردم سئوال می کنند چرا بیکاری؟ مردم نگران رونق کسب و کارند. روستاییان، شهرنشینان، نخبگان و صاحب نظران سخنشان این است کشوری با این همه ذخایر و سرمایه های ارزشمند و منابع عظیم انسانی، جوانان خلاق و نوآور آیا در شأن ملت ماست که شخص بیکاری شرمنده خانواده اش بشوند؟

وی ادامه داد: آیا امکان ندارد برون رفت ازاین وضعیت؟ بله می توان با دولتی که فرای دسته های سیاسی است با استفاده از همه ظرفیت های کشور به ویژه نیروی توانمندی که در کشور وجود دارد. به این موفقیت رسید.

وی ادامه داد: وضعیت و شرایطی که وجود دارد حتما امکان تغییر دارد. حتما امکان تحول وجود دارد که این تحول گام اولش در تحول در نظام مدیریتی است اما این معنایش آن نیست که دولتمردانی که در جای جای کشور دارند تلاش می کنند تلاش آنها ارزشمند نیست، خیر معنایش این است که باید رویکرد ها اصلاح شود. باید نقشی برای مردم در اقتصاد قائل باشیم. اقتصادی ایجاد کنیم که در تکانه های ایام دچار آسیب نشود معنای اقتصاد مقاومتی این است.

رئیسی یادآور شد: از وضعیت کشور مطلع هستم بیش از سه دهه مدیریت در کشور داشتم دو دهه مدریت کلان در کشور داشتم آسیب ها را می شناسم می توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد که این ساختارها مشکلی برای کشور ایجاد نکند. من با مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی در این مدت تلاش کردم آنچه از حکم رهبری استفاده می شود برای خدمت به زائران و مستمندان و فقرا تمام همت خودم را به کار ببرم. در آستانه انتخابات و نزدیک شدن به آن علما، نخبگان، دانشجویان، طلاب، دغدغه مندان به وضعیت کشور بسیار دعوت کردند من امتناع داشتم مسئولیتی که داشتم با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست. برخی حجت آوردند در جای وسیع تری فرصت خدمت داشته باشید چرا سر باز می زنید. من قبول نمی کردم. بیشترین مراجعه من در آستان قدس مراجعه بیکاران بود. با این نگاه که اینجا می تواند مشکل آنها را حل کند.

وی افزود: با دعوت های زیادی که دغدغه مندان داشتند حجت برمن تمام شود با توجه به ادوار مختلف مدیریتی داشتم می توان همه مدیرانی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند فکر می کنم این وضعیت حتما می تواند تغییر کند به نفع کسانی که امروز مشکل دارند. با حضور مردم بسیاری از قفل ها گشوده خواهد شد. نقش مردم را در خیلی از عرصه ها دیدیم.

رئیسی درباره مهمترین برنامه خود گفت: کشور فرهیختگانی در حوزه اقتصاد و علم، دانش، عمل و اجرا دارد که امتحان دادند. در این قضیه حتما نگاهم حزب و جریان خاص سیاسی نیست. باید بعد از 38 سال به سمتی برویم که مشکلات مردم را رنج ندهد. می توان گام هایی موثری برداشت. برنامه اقتصادی دارم که با کمک رسانه ها به اطلاع مردم می رسانم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جمنا گفت: جمعی از دلسوزان انقلاب اسلامی گرد هم آمدند تا انسجام بین نیروهای ارزشمند برقرار باشد. با اینکه در نشست اول عرض کردم که آمادگی برای حضور در انتخابات ندارم اما اسم من در مجمع اول آنها توسط برخی حاضران مطرح شد لکن من که در عرصه آمدم حتما کاندیدای همه مردم ایران، دلسوزان انقلاب اسلامی، کسانی که دلشان برای اعتلای کشور می تپد هستم. یعنی می توانم کاندیدای همه آنها باشد نباید خودم را منحصر به گروه و جریان خاص نمی بینم. من با مردم و در مردم خواهم بود.

رئیسی درباره شعار دولتش گفت: شعار کرامت و کار را انتخاب کردم.

وی افزود: جمنا خودش را به عنوان یک حزب سیاسی معرفی کرد. اما من به عنوان یک کاندیدا متعلق به همه گروه ها و جریانات هستم یعنی هر کس بخواهد. روش من این بوده که ضمن احترام به همگان اگر کسانی عضو مجموعه جمنا نبودند من می توانم کاندیدای آنها هم باشم.

رئیسی درباره سیاست خارجی گفت: عزت حکمت و مصلحت ایجاب می کند با همه نیروهای بین المللی تعامل داشته باشیم و استفاده از تجربیات دیگر کشورها را مورد توجه قرار می دهیم اما تعامل ما با آنها با عزت خواهد بود جز رژیم صهیونیستی با همه کشور ها ارتباط خواهیم داشت البته ارتباطی براساس عزت.

وی درباره حل بحران سوریه گفت: باید حل این مسئله توسط سوری ها انجام شود و حضور خارجی ها ایجاد مشکل می کند دخالت کشورهای خارجی در سوریه باعث گره بیشتر می شود بگذارند مردم سوریه آینده سوریه را رقم بزنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    6 میلیون رای میاره
    • رضا A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      5 3
      حداكثر ٤ ميليون
    • جواد RO ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      3 3
      دقیقا آرای جناب جلیلی
    • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      بیش از 23 میلیون رای صبر کنید تا ببینید
    • م ر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      90 20
      خوش بین و سخاوتمند هستید
    • سیدمحمد A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      75 20
      چه خوشبینانه
    • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      96 26
      چه خبر 6 میلیون
    • معين A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      3 4
      ايشون ميگن از فرهيختگان و متخصصان استفاده مي كنند ، خوبه كه ليست اسامي اين افراد رو هم اعلام كنن، چون تا الان هر كي اطرافشونو گرفته جزو اين فرهيختگان و متخصصان نيست ، معلومه تعريف ايشون متفاوته يه مقدار
  • بی نام DE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    4 1
    رای مردم تشریفاتی نیست ؟ یعنی شما به رای دادن اعتقاد دارید ؟ اگه اعتقاد دارید لطفا بیانات حامیتون جناب مصباح رو مطالعه کنبد
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    رای ما فقط دکتر محمود
    • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      1 1
      شوخی میکنه:
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    3 1
    زمان بسته شدن فله مطبوعات ايشان در قوه قصائيه چه كاره بود؟ چرا در مقابل تعطيلي غيرقانوني مطبوعات سكوت كرد؟ مرتضوي كم كار غيرقانوني نكرد ،زير مجموعه ايشان بود، مواصعش چه بود؟
  • شمسا A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    2 1
    تناقض بین حرفهاش و واقعیت را میتونین از روی کسانی بفهمید که در وزارت کشور همراهیش می کردن و در عکس ها کاملا مشخصن. رئیسی ادعا میکنه که متعلق به هیچ گروه سیاسی خاصی نیست و متعلق به تمام مردم هست و حلقه ای که در عکس ها محاصره اش کردن یه چیز کاملا متفاوت رو نشون میده. کسانی که در دولت قبل به بدترین وجه امتحان پس دادن و کنار گذاشته شدن و بعد سر از مجلس در آوردن و این بار مردم کنارشون گذاشتن. بقیه حرفهای سیاسی و اقتصادیش هم که همان حرفهایی است که سالهاست کارشنان در روزنامه ها و رادیو و تلویزیون می زنند و هم جوان های گمنام دهه 60 و 70 هم که ثبت نام کردن همینا رو تکرار می کردن. هیچ جرف تازه ای نداشت جز تکرار یه سری شعار کلیشه ای و البته تکراری. اون شعار کرامت هم مربوط به دهه پر ریخت و پاش کرامت هست
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    59 7
    یعنی رابطه با آمریکا هم موافق هستند؟
    • اهوازی RO ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      10 0
      راه رابطه با امریکا همیشه باز بوده از زمان امام هم بارها فرموده بودند رابطه با امریکا هیچ مشکلی نیست به شرطی که با عزت باشد و هیچ مشکلی با مردم امریکا نداریم
    • بی نام IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
      2 1
      من موافقم
  • مسعود CA ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    "وی که در لیست نهایی جمنا در رده اول قرار گرفته است، در جمع خبرنگاران گفت: پاینبدی به قانون وظيفه همه است به ويژه كساني كه مجري قانون هستند". خب ایشون که با دو تخلف پای به عرصه نهادند اول اینکه با ماشین دولتی در روز تعطیل برای یک کار کاملا شخصی وارد شدند و دوم اینکه در خودروی ون ایشون بیش از تعداد قانونی سرنشین وجود داشت آلبته منهم قبول دارم که بعضی ها برابرترند
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
      6 3
      باید علت استفاده از ماشین غیر شخصی را توضییح بدهند در مناظره ها
  • حسن A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    اینک ایشان در حال حاضر ادبیات اصلاح طلبانه مانند تعامل با دنیا و حتی ارتباط با آمریکاو فرا جناحی را بکار می برند چیزی نیست جز دستپخت اتاق فکر اصولگراها . خاصه اینکه اصولگراها به این نتیجه رسیده اند که شعارهای اصلاح طلبی برد بیشتری بین مردم دارد . که نمونه اش روحانی 92 و لیست امید 94 . اصولگراها می دانند که طیف وسیعی از مردم علی رغم نارضایتی از عملکرد اقتصادی روحانی باز هم حاضر تیستند به تفکرات اصولگرایی رای بدهند. به همین جهت ایشان هم اکنون با لطایف الحیل و بدون ادبیات رادیکالی ماموریت جذب رای بدنه خاکستری و طیف ناراضی از روحانی را برعهده گرفته اند. مهم این است که بدانیم جریانات تندرویی مانند پایداری و احودی نژادها هم اکنون زیر عبای آقای رئیسی در حال طی مسیر به سمت پاستور هستند .
  • بي نام ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    0 2
    يعني شما معجزه ميكنيد
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    3 5
    خوب روحانی هم که همین شعارها را میده فقط با این تفاوت که اون به این شعارها ایمان هم داره.