«خبرجنوب» نوشت: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از ابلاغ 2 پروژه بزرگ نفتی کشور به این مرکز جامع علمی خبر داد.

دكتر قاسم حبيب آگهي گفت: با توجه به پتانسيل بالاي دانشگاه شيراز، وزارت نفت تمايل بسياري براي همكاري با ما دارد و تنها حجم يكي از اين قراردادها كه امسال ابلاغ شده، 68 ميليارد تومان است.
وي ادامه داد: ايزومريزاسيون نفت هاي سبك و انستيتومتانول به ترتيب با اعتبار 68 و 34 ميليارد تومان و حجم 103 ميليارد تومان جزو پروژه هاي بزرگي است كه از چند روز پيش ابلاغ شده و به مدت 5 سال ادامه خواهد داشت و با توجه به اهميت به روزرساني، احتمالا پس از اين 5 سال نيز روند همكاري ادامه خواهد داشت.
دكتر حبيب آگهي عنوان كرد: در اين پروژه ها، يكسري كارهايي كه شركت هاي خارجي آنها را برعهده داشته اند به دانشگاه شيراز سپرده شده تا براساس روش هاي نو و با آخرين تكنيك ها به نتيجه رسانده شود. وي گفت: اين قرارداد به نحوي منعقد شده كه در مرحله اول در مقياس پايلوت انجام و نتايج آن ارائه مي گردد و با توجه به اهميت به روزرساني احتمالا در سال هاي آتي نيز ادامه دار خواهد بود.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شيراز گفت: با توجه به اهميت سپردن فعاليت هاي پژوهشي به دانشگاه هاي داخل كشور، وزير نفت در اين خصوص مطلوب عمل كرده و اميدواريم نحوه انجام پروژه ها، زمينه افزايش مشاركت صنعت و دانشگاه را
نيز فراهم كند. دكتر حبيب آگهي ادامه داد: دانشكده مهندسي شيمي، نفت و گاز و تعدادي ديگر از دانشكده هاي دانشگاه شيراز درگير اين پروژه ها مي شوند و علاوه بر اين از توان دانشجويان تحصيلات تكميلي نيز در اين خصوص استفاده خواهد شد.
وي گفت: دوره اين گذشته كه ما صرفا به دنبال تزريق بودجه هاي دولتي باشيم و خودمان بايد به سمت قراردادهاي دانشگاهي برويم و ارتباطمان را با صنعت تقويت كنيم. از اينكه بنشينيم و دست روي دست بگذاريم، راه به جايي نمي بريم.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =