خانه ملت نوشت: عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید برضرورت تشدید نظارت ها در مناطق آزاد، گفت: متاسفانه آمار دقیقی از میزان صادرات و واردات و همچنین قاچاق کالا در کشور نداریم.

هادی بهادری با انتقاد از افزایش آمار قاچاق از مناطق آزاد، گفت: متاسفانه با وجود اینکه سازمان ویژه و وزارت خانه مستقلی متولی مناطق آزاد شده، اما هنوز نظارت بر این مناطق کاهش آمار قاجاق را منجر نشده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مناطق آزاد در هر کشور رشد اقتصادی را رقم می زند، افزود: با توجه به اینکه مناطق آزاد با حذف بروکراسی اداری توانسته معاملات را تسهیل کند باید با تشدید نظارت ها راه معاملات اقتصادی سالم را باز کرد.
وی با تاکید بر اینکه نبود نظارت درست تخلفات بسیاری را در مناطق آزاد رقم زده است، تصریح کرد: با توجه به وجود قانون ممنوعیت واردات کالا به مناطق آزاد متاسفانه نبود نظارت ها کارایی مناسبی از این قانون رقم نزده است.
بهادری با انتقاد از نبود آمار دقیق از میزان واردات کالای قاچاق به کشور، گفت: با وجود محرز بودن ورود کالای قاچاق به کشور ؛هنوز میزان اعلامی از سوی گمرک با آمار اعلامی از مناطق آزاد همخوانی ندارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: جدیت در برخورد با کالای قاچاق برای رشد تولیدات ملی لازم است ؛زیرا در حال حاضر کالاهای مشابه تولیدات ملی قاچاق می شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای مقابله با قاچاق کالا باید آمار دقیقی از وضعیت صادرات و واردات کشور داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =